Fairchild® Tube Limiter Collection

Fairchild® Tube Limiter Collection

  • Vue d'ensemble
  • Caractéristiques
  • Avis Clients
  • 4.9/5
    (485 avis)
$299.00

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La référence des limiteurs à lampes vintage
– capturée pour UAD et Apollo.

Les Fairchild 670 et 660 sont les limiteurs/compresseurs vintage les plus convoités au monde, et cela pour une bonne raison. Ces titans du son à 20 lampes – qui se négocient maintenant à plus de 50 000 $ – donnent une douce chaleur caractéristique, entendue sur des centaines de disques à succès, des Beatles à Pink Floyd en passant par d'innombrables classiques de la Motown.

À présent, vos pistes de voix, vos bus de batterie et vos mixages peuvent bénéficier de la reconstitution la plus fidèle au monde de ces compresseurs uniques en leur genre - sous forme de plug-in - avec la Fairchild Tube Limiter Collection pour systèmes UAD-2 et interfaces Apollo.

Vous pouvez maintenant :

Donner à vos pistes et mixages la chaleur et le caractère des lampes, typiques des Fairchild 660 et 670

Exploiter la commande de gain à lampe, les courbes de compression, et les sections ampli à lampes et transformateur Fairchild

Retrouver le célèbre son de compression des Studios Ocean Way, avec les recréations par modélisation de circuit de leurs unités de légende

Compléter votre arsenal des « trois grands » compresseurs, avec les plug-ins LA-2A et 1176

Utiliser les commandes « propres au plug-in » comme le mélange son d’origine/son traité, les filtres de sidechain et le Headroom Control, vous laissant plus de marge de niveau en sortie

Mixer avec les presets de Darrell Thorp (Beck, Radiohead), Ryan West (Jay-Z, Kid Cudi) et Peter Mokran (The Flaming Lips, Mary J. Blige)

Exemples sonores

Exemples sonores
5 Minute Tip
5 Minute Tip

5 Minute Tip

The Fairchild Tube Limiter Collection

Le compresseur le plus convoité au monde

Le compresseur le plus convoité au monde

Le premier limiteur Fairchild que le génie du son Rein Narma créa sur la table de cuisine de Les Paul a transformé à jamais l'enregistrement. Très vite, ces monstres de 30 kg se retrouvèrent avec leurs 20 lampes et 14 transformateurs dans des studios de classe internationale, dont la plupart emploie encore leurs Fairchild vintage. Pendant un demi-siècle, le Fairchild 670 – et son petit frère agressif, le Fairchild 660 – ont défini les sons de voix et de batterie les plus respectés de la musique populaire. En fait, l'élite mondiale des ingénieurs de mixage emploie souvent un 670 juste
pour le « rayonnement » qu'il apporte aux mixages finaux, même sans compression.

Au plus près des Fairchild vintage avec un plug-in

Au plus près des Fairchild vintage avec un plug-in

En 2004, Universal Audio sortait le premier plug-in Fairchild 670, qui a été rapidement considéré comme la meilleure émulation de 670 disponible. Aujourd'hui, l'équipe d'experts en DSP d'UA a amélioré les constantes de temps et les courbes de réduction de gain de la version d'origine et modélisé, pour la toute première fois, la totalité des sections amplificateur à lampes et transformateur de ses homologues hardware. Bien au-delà d'autres émulations de Fairchild, seule la nouvelle collection Fairchild UAD est basée sur des modélisations précises des circuits issus des unités légendaires, encore en service aux Studios Ocean Way.

Nouvelles fonctionnalités - Sonorités classiques

Nouvelles fonctionnalités - Sonorités classiques

Bien que la Fairchild Tube Limiter Collection vise les sons classiques d'antan, elle recèle également de nouvelles fonctionnalités utiles aux méthodes de production modernes.

Mélangez les sons avec la commande de mixage son sec/son traité

Mélangez les sons avec la commande de mixage son sec/son traité

Une commande Mix parallèle vous permet de mélanger votre signal non traité avec le signal compressé, ouvrant tout un monde de possibilités de texture sur tous les bus, de la batterie au mixage.

Améliorez la batterie avec les filtres de sidechain

Améliorez la batterie avec les filtres de sidechain

En utilisant le filtrage de sidechain Fairchild, vous obtenez un tout autre niveau de contrôle sur vos pistes. Employez-le pour augmenter le punch du bus de batterie afin d'améliorer son impact, en évitant que la grosse caisse ne vienne déclencher la compression.

Ajoutez du grain avec la commande <em>Headroom</em>

Ajoutez du grain avec la commande Headroom

La commande Headroom (HR) peut être montée pour faire des applications de mastering un jeu d'enfant, en élevant le seuil de réduction de gain et en abaissant la distorsion. A l'inverse, vous pouvez réduire cette marge, abaissant ainsi le seuil de réduction de gain et augmentant la distorsion pour des textures avec plus de grain qui fonctionnent sur tout, des voix à la batterie en passant par la guitare et la basse.

Le compagnon par excellence des collections LA-2A et 1176

Le compagnon par excellence des collections LA-2A et 1176

Combiné avec les plug-ins de compresseurs électro-optique (LA-2A) et à FET (1176), le son à lampes propre au Fairchild complète cette "Trinité" de la compression. Réputé pour sa puissance agressive sur le piano, la basse et la guitare, le 660 est une version mono/stéréo du compresseur mono d'origine, tandis que le 670, modèle vedette, est un compresseur entièrement stéréo qui peut injecter de la « vie » et de la couleur à vos pistes individuelles, ou simplement apporter la touche finale à vos mixages.

Caractéristiques Principales

Inclut les versions mono 660 et stéréo 670, chacune avec ses attributs sonores et fonctionnalités propres

Modélise la totalité du signal électronique, y compris les amplificateurs à lampes et les transformateurs, afin de reproduire le comportement et la couleur de l’analogique

Modélisées sur les célèbres et impeccables tranches de console Fairchild du studio Ocean Way

Mode Lateral-Vertical pour l'image stéréo et le contrôle de l'équilibre sonore

Inclut une modification maison du hardware Stereo Sidechain Link

Six Constantes Temporelles pour l'attaque et le relâchement (ainsi que des variations supplémentaires avec le Sidechain Link)

Inclut de toutes nouvelles fonctionnalités spécifiques au plug-in : Filtrage sidechain, mélange des signaux Dry/Wet parallèle et Headroom

Inclut des presets d'artistes tels que Darrell Thorp, Michael Brauer, Ryan West, etc.

Requiert une carte DSP UAD-2 ou une Interface Audio Apollo disponibles chez les revendeurs agréés dans le monde entier

Avis Clients

Fairchild Tube Limiter Collection

Evaluation Globale

4.9/5
(485 avis)

J. Korhonen

20 avril 2016

Jesus wept...

When he turned this s#it on! This is a beautiful plugin. Cheers to UA and all involved for creating it. Don't overuse it and you'll have a great outcome. Overuse it and become a God.

T. Hansen

14 avril 2016

Just what the doctor ordered

Just got the Fairchild and I love it. Instant punch and guts. Even my singing sounds good now.

B. Jerkins

12 janvier 2016

Sold 2 of my kids to buy this... and it was worth it!!

My kids never worked as hard as this compressor does... It's a shame that it doesn't make me coffee. But other than that - no complaints at all. Would do it all over again!!!!

It sounds great on Drums (if you feel your song even needs those loud things), vocals (male, female, and mermaids too), kazoo, Stereo bus, Greyhound Bus... really just about anything. I even loaded the Fairchild on an empty channel and started dancing in the studio. I have to be honest - my dancing skills improved immensely. It was truly a sight to behold. The heavens were moved by the moves coming from my barely clothed body.

So needless to say, you can't go wrong with this plugin! You won't regret it. And neither will your soulmate/lover.

J. Pierre

9 mars 2015

My go to compressor already after the 2nd day of ownership

I want to say thank you to uad .you guys have allowed a guy like me to own gear I would have never been able to afford.this plugin has already added magic to tracks Ive done in the pass .. and helped spark a renewed interest in those track from customers that have heard the new mixes.thx Uad... This plugin is a must have one of my stranded desert island choices for sure.

R. Copeland

13 décembre 2014

Holy $h!7 Balls Mgee!!

I had used and loved fairchild plugins or a while. The thing is that you will never fully appreciate the magical sound that they impart on what ever you use them on unless you get a chance to use a real one. When I moved to Nashville TN I worked in numerous studios. I got to use the real deal at BlackBird And Ocean Way. These things are out of this world. Well let me tell you that this Plugin is Spot On. The Depth and the sweetness of this thing are amazing. You can get massive amounts of gain reduction on these things and still have stuff sound great. Its a very easy compressor to use as it is very hard to make it sound bad. I love how they captured the nuances in how it responds differently at different input stages. LOVE

M. Marantz

7 mars 2014

GREAT

Thanks UA for this killlllllllllller upgrade! No joke, this plug is a must have buss compressor if you are on UAD-2. The LF side-chain filter is the big ticket on this plugin. The overall sound of the 670 is beautiful and warm, but the LF side-chain filter allows you the kind of control over the low-end that we didn't have before in the Fairchild 670 MKI. With the MKII upgrade, you are able to control exactly what frequency the compressor begins working at, allowing you to hit it harder without inducing compression pumping. When I set out for a buss compressor, I needed one that covered all my bases stylistically, not just rock, not just acoustic. The Fairchild Pluging Collection (MKII upgrade) does that, and extremely well.

C. Chastain

22 janvier 2014

Fantastic for color!

I've only had the pleasure of using the hardware Fairchild 670 once - at Abbey Road 2 - so my reference is limited. But over the last couple weeks I've found myself inserting the 660 and 670 on almost everything while tracking with the Apollo. Many times I'm simply running signals thru it for a bit of color, other times I'm going for no more than 1-2 dB of gain reduction. I honestly have no clue how "authentic" these plugs are - but who cares? I love them for the sonics they provide and the depth of color they afford me.

F. Speer

28 décembre 2013

Beste Fairchild Emulation bisher

Nach nunmehr einem Monat des Testens finde ich beide Versionen klasse. Durchaus anders als die ältere UA Variante, viel subtiler, aber eben auch edler. 99 % des Materials, was ich durchgeschickt habe, klang hinterher - bei gleicher Lautstärke wie ohne das plugin abgehört - durchaus transparenter.
Schön auch die neuen Features (Parallele Kompression, etc.)
Und das Auge ißt auch mit, davor ist man auch als Audiomensch nicht gefeit.
Ob einem das - regulär - etwa 220,- Euro wert sind, ist schwer zu sagen. Ich hatte den Vorteil upgraden zu können von der Vorversion und habe noch einen Gutschein hineingeworfen. Da war es dann schon ein No-Brainer. Speziell auf dynamischen und/oder problematischen Stimmen meine erste Wahl!!

W. Lance

24 décembre 2013

lovin' the new Fairchild...

I love this new Fairchild limiter, to me, the magic of both the 660 & 670 lie in the tonal variation you can get by driving the input of the compressor, backing off the output to keep in/out level, and then playing with the MIX control to vary the tone.. on individual instruments such as bass, guitars and saxaphone, using the 660 I'm able to do this and set the mix up around anywhere from 60-90% and get more drive and color (or back it off for more clarity and less presence in the mix) and on the master bus, I love the way this limiter works just to the left or right of the 50% marker on MIX, you can get these tones without even compressing, also play around with the headroom dial to vary the tone, this is by far my favorite compressor..

D. Piredda

20 décembre 2013

Fairchild

compression and sound great with a big volume control all enriched atmosphere rettrò. the filters Sidechain beautiful! Wet / Dry Mix very useful and indispensable! great job congratulations!!

M. Mathieson

16 décembre 2013

Pretty Cool

I didn't use the legacy version that much, but the new ones are noticeably better. I use them quite a bit.

Even with no compression it adds depth and definition I could be imagining this, but I don't think so, it's pretty clear.

the mix knob and sidechain knob are also incredibly useful.

this basically crushes any other fairchild emulation i've tried.

R. Elliott

16 décembre 2013

Loooove this!

I used the Legacy version quite a bit in the past but this is a huge upgrade. This sounds absolutely amazing on everything. I really use this bad boy on overheads, acoustic guitar, and on the 2 bus. I also like to use it on a backup vox bus to tighten the vox without coloring the sound too much. I know the word "warm" is thrown out there quite a bit but for a plugin but this is a truly warm sounding plugin.

Bravo UAD!

S. Leiweke

13 décembre 2013

Could this be better than the real thing?

It might be.

I have been lucky enough to use a Fairchild. A friend brought one to my studio one day after having his serviced so I could help make sure it was functioning correctly. After having it here for weeks, I didn't think I could live without. When it left, I was sad.

UA's new Fairchild Collection has brought the smile back to my face that the real hardware originally created. Not only does it sound and function like the hardware, it's even more flexible and tweak-able. Being able to change the headroom and wet/dry mix of the effect was something I could have only dreamed of before.

Plus I'll never have to be with out it when it breaks down and needs to visit the tech for TLC.

Well done UA.

W. Garder

8 décembre 2013

Fairchild Tube Limiter Collection - Very decent plugin.

Very interesting plugin. Unlike the old version has some differences: 1. Has a more critical attitude to the level of the input signal 2. Button "HR" makes magical things with source 3. Compression itself works very properly, without undue influences. Plugin deserves to be in the collection.

K. Koby

8 février 2014

Good Fairchild Emulation But...

This plugin is good, but I'm upset that I had just recently purchased what is now referred to as the "legacy version" when this was released. I feel like I should have received a free upgrade to the new one.

S. Beckham

21 décembre 2013

A Must have!

First the gripe...I wish that as an owner of the original Fairchild UAD, and almost every plug-in they have, that the upgrade price was less. I paid 150 to upgrade but I think 60-100 would have been more reasonable.......however....

I have to admit that I have quickly for got that issue, as the plugin is the product of learned, refined knowledge over time, which is really humanity at its best.
When UAD stops improving on their abilities to make the ultimate in "REAL" software, then we have to morn

This plug in has MOJO Its versatile and its MUSICAL!!!!

Art is subjective, try it your self no one can tell you what sounds good...

except Chuck Norris.... he rules everything.

B. Herle

22 novembre 2013

Beautiful!

IMHO this is the most beautiful sounding plug-in I have ever used, bar none. Great job UAD! Simply can't wait to start tracking vocals, drum overheads, pianos, and other things through it with my Apollo! Breathtaking!

A. Picciafuochi

19 novembre 2013

More detailed sound

This new version of the stellar Fairchild compressor/limiter has a more detailed and closer sound to the original hardware than its already excellent predecessor, you have to try it absolutely.

J. Weil

7 décembre 2013

Wow! Very useful and impressive

I've owned the previous Fairchild emulation ever since the UAD-1 days and honestly, I rarely used it. Upon seeing the re-issue, I wondered if the improvement would be as huge as the 1176 and LA-2A Collections (which see use every mix). In short- it is!
I started with a large-format rock mix. I tried it on the lead vocals, which had light tracking compression provided by an 1176. I tried an LA-2A first, but it wasn't responding in the way I liked. Then I tried the 660 and it was spot-on. The way this thing grabs is almost unreal. When pushed hard, it does lose some life, but that is what compression does! After dialing it back a bit, I had my lead vocal DONE. Simple! I also tried it on bass (buss) at my next mix session and it kills....

B. Klukovic

12 mars 2015

MUST HAVE!!!

In the past, before I started with the UAD stuff, I used a lot of the Waves version and I liked it really - then I met the UAD Fairchild. Must admit that it is REALLY smooth and it kicks ass when it comes to glueing (can you call it glue? It´s somehting else..) stuff together with a certain kind of magic.

What I especially like is the kind of fullness the 670 brings for me on almost everything I wanna enchant with it, no matter if bass, buss or whatever I need. The 660 is IMHO a bit too aggressive, but since I had a liverecording with a band, incorporating a singer which was a bit weak in his voice on this day, I gave it a try and was suprised! I guess, not liking something is only a result of not trying all the capabilities.