OX Amp Top Box

OX Amp Top Box

  • Vue d'ensemble
  • Caractéristiques
  • Avis Clients
  • 4.6/5
    (58 avis)
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Les Sons Légendaires de Qualité Studio pour Votre Ampli à Lampes — N’importe où, à N’importe Quel Volume.

OX est une loadbox de haute qualité, combinée à un système d’enregistrement de guitares, offrant à votre ampli à lampes préféré un son de qualité studio. OX vous permet d’utiliser votre ampli à lampes dans ses performances optimales — des sons clairs et crunchs à la limite de la distorsion aux saturations les plus poussées — quelque soit son volume, avec une émulation complète de micros, de baffles et de pièces, tout ceci à portée de main.

Equipé de la technologie révolutionnaire d’UA Dynamic Speaker Modeling, OX est le premier système à modéliser avec précision toutes les caractéristiques dynamiques et timbrales des haut-parleurs — comme la compression, la résonance et même le seuil de saturation de la membrane — le plaçant directement en tête des atténuateurs pour haut-parleurs et systèmes d’enregistrement d’amplis guitare.

Maintenant Vous Pouvez

Jouer et enregistrer votre ampli à lampes à son sweetspot optimal — n’importe où et quelque soit son volume

Ecouter et comparer instantanément des dizaines d’émulation de micros et enceintes légendaires, grâce au contrôle RIG situé sur la face avant

Offrir à votre ampli la meilleure loadbox réactive au monde, dotée de la qualité analogique UA — conçue pour pour des années d’utilisation en studio comme à la maison

Obtenir les sons authentiques de votre ampli poussé dans ses derniers retranchements, avec toutes les caractéristiques dynamiques et timbrales de ses haut-parleurs, comme la compression, la résonance ou même le seuil de saturation de la membrane, grâce à la technologie Dynamic Speaker Modeling d’UA

La Meilleure Loadbox Réactive au Monde

La Meilleure Loadbox Réactive au Monde

Grâce à des décennies d’expertise dans la conception de matériels analogiques, l’équipe de choc des ingénieurs d’Universal Audio a décidé de concevoir une loadbox réactive capable de retranscrire le son, la dynamique et les sensations de votre ampli à lampes — quelque soit son niveau d’atténuation. Le but étant que votre ampli à lampes puisse “voir” OX comme un véritable haut-parleur — dont l’impédance et la réponse seraient en constante variation — de façon à ce que vous ne perdiez rien du son et de la dynamique de votre jeu

Un Système d’Enregistrement de Guitares Complet

Un Système d’Enregistrement de Guitares Complet

Sur la face avant d’OX, le contrôleur RIG à six positions vous permet de choisir rapidement parmi des configurations d’enregistrement complètes — y compris des émulations de baffles pour amplis guitare, de micros de proximité, de micros d’ambiance et jusqu’à quatre effets de studio simultanés. OX est également le seul système d’enregistrement de guitares à proposer des placements de micros d’ambiance avertis, vous offrant ainsi la possibilité de retrouver les sensations uniques que l’on a seulement quand on enregistre son ampli à fond dans une salle d’enregistrement mythique.

Dynamic Speaker Modeling

Dynamic Speaker Modeling

La technologie révolutionnaire d’UA Dynamic Speaker Modeling reproduit fidèlement les comportements typiques des haut-parleurs, comme la compression, la résonance ou même le seuil de saturation de la membrane — autant d’éléments qui participent à l’authenticité du traditionnel son à lampes. En utilisant le potentiomètre Speaker Breakup dans l’application OX, vous pouvez agir sur les caractéristiques complexes du son et des harmoniques qui n’interviennent qu’à certaines fréquences et niveaux sonores avec différents haut-parleurs — bien au-delà d’un système à réponse impulsionnelle — reproduisant ainsi les mêmes comportements sonores que l’on a avec un véritable baffle d’ampli guitare.

Une Application Logicielle Parfaite

Une Application Logicielle Parfaite

La plupart des produits pour guitares n’intègrent pas le monde numérique de façon très habile. Ils sont en général assez désolants et difficiles à appréhender. L’application logicielle OX, quant à elle, propose une interface fluide et intuitive grâce aux réglages des différents paramètres par Wi-Fi — vous donnant ainsi la possibilité d’ajuster, de sauvegarder ou de rappeler des centaines de presets à partir de votre iPad ou de votre Mac. Vous pouvez ensuite enregistrer six de vos configurations favorites et les rappeler facilement grâce au potentiomètre RIG de la face avant, pour un gain de temps incomparable sur scène comme en studio .

Connectez-Vous Librement!

Connectez-Vous Librement!

Non seulement OX Amp Top Box propose une entrée casque au format jack en face avant, pour pouvoir pratiquer silencieusement avec votre ampli à lampes poussé à fond, mais il offre également une pléthore de connectiques de toutes sortes pour des applications d’enregistrement et/ou de sonorisation. Des sorties stéréo numériques S/PDIF via RCA et TOSLINK optiques, ainsi que des sorties stéréo symétriques TRS au niveau ligne, avec leur réglage de gain en face avant, vous offrent toute la connectique nécessaire pour relier OX à vos enceintes de studio, votre station de travail audionumérique ou encore votre console de mixage live.


Regarder les commentaires

      Application OX & Manuel Utilisateur


      Features

      Loadbox réactive analogique de haute qualité et système d’enregistrement de guitares pour amplis à lampes

      Son de qualité studio instantané avec émulations de micros et baffles grâce au contrôle RIG en face avant

      Obtenez rapidement des sons prêts pour l’enregistrement grâce aux placements experts de micros et enceintes virtuelles — plus besoin d’enregistrer son ampli

      Cinq niveaux d’atténuation d’ampli réglés avec précision, du silence le plus complet au volume nécessaire pour jouer en groupe, en passant par un niveau proche du chuchotement

      La technologie UA Dynamic Speaker Modeling modélise la compression, la résonance et le seuil de saturation de la membrane

      Egalisation, compression, delay, et réverbe UA de renommée mondiale intégrés

      Impédance de 4, 8, et 16 ohms

      Entrée casque au format jack en face avant pour une pratique silencieuse, même avec un ampli poussé à fond

      Sorties symétriques TRS niveau ligne et numériques S/PDIF pour des enregistrements stéréo

      Fonctionne avec l’application mobile ou desktop OX grâce au Wi-Fi pour l’édition et la sauvegarde de vos presets RIG

      Configuration Système Requise pour l’OX App


      • OX Amp Top Box

      • Ordinateur Apple Mac


        • macOS Sierra ou High Sierra


      • Réseau Wi-Fi avec connexion internet pour s’enregistrer (une fois seulement)


      Pour de plus amples informations, rendez-vous sur help.uaudio.com

      Avis Clients

      OX Amp Top Box

      Evaluation Globale

      4.6/5
      (58 avis)

      M. David

      8 janvier 2019

      Not much to say.

      There is not much to say. This device is perfect.

      R. Panossian

      7 janvier 2019

      I've been waiting for this all my life!

      I have been through almost every possible way to have a guitar sound into a headphone, for the past 35 years! This is so far the best solution. I must admit that lately there have been some pretty good sounding emulators, but the big problem with almost all of them is that they don't feel like the real thing., there is is something very special that happens when you plug a guitar directly to an all tube amp that hasn't been emulated yet. Unison plug ins gets closer. All internet comparisons that compares real amps with emulators all depend on how close is the sound, in my opinion that is useless since sometimes the emulations sounds better than the real amp. Things that I love is how the different guitars preserves their unique personality and playability, it's easier to play and you just don't have to fight to get the sound you want. I'm very thankfull to be able to experience such an amazing setup. Every note is blooming and sustaining beautifully. My advice is stop purchasing amp models and get an OX and if you don't have a tube amp go get a 15 watt amp and one analog OD peddal and you'll never look back.

      J. Morra

      28 novembre 2018

      The just right one I need just right now!

      Now I can crank up my tube amplifier without annoying neighbors!
      So many amp simulations out there, but nothing can replace real guitar sounds from hardly pushed tube amplifiers.
      And also, I can record my guitar tracks like I'm in high-end record studio with various guitar cabinets and mics!

      J. Kwakman

      10 novembre 2018

      Makes you a better player

      Soundwise there is nothing anyone could teach the guys from Universal Audio. After 25 years of professional playing and using all the stuff that is available (including the Kemper profiler) in both studio and live environments I think UA raised the bar again. For me personally the winner is the combination of features. I see people comparing stuff and listening very close to what sounds best, but that is subjective. The combination of finding the sweet spot of an amplifier, switching (fantastic sounding) mics and cabs in a blink combined with top notch converters. That is what's helping the actual player and that is what it's all about. Real tube compression is one of the most important things when talking about sound and the actual 'feel' of an amp. That is something a profiler doe NOT own. Period. 5 stars for me. Brilliant product.

      R. Heiringhoff

      20 octobre 2018

      Das Ende der Amp-Mikrofonierung...?

      OX ist eine Reactive Load Box, die zum Röhrenamp verschiedene Boxen simulieren kann und diese dann perfekt mikrofoniert ausgibt. Man muss kein Cabinet anschließen und kann so den Amp für Aufnahmen sehr schön am "Sweet Spot" fahren, oder man schließt eine Box an und passt diese durch Drosselung an die Location an. Die Klangqualität ist spitze im Vergleich zu ähnlichen Loadboxen, die ich getestet habe.

      Universal Audio sind mit ihrer Studiohardware und Plugins qualitativ ziemlich gut aufgestellt und entsprechend ist der Raumklang und die Mikrofonsimulation großartig gelungen. Die Kiste ist sehr einfach zu bedienen (wenige Knöpfe, Einstellungen über die App) und ist aus meiner Sicht die perfekte Ergänzung zum Lieblingsamp, sowohl live als auch beim Recording. Sieht auch schick aus. Der Mischer kriegt ein symmetrisches Stereosignal, aufnehmen kann man perfekt per Digitalausgang. Das Ganze ohne Nebengeräusche und mit 3 Mikros oder DI gemischt, wie man es haben will. Es gibt 17 Cabinets und 6 Mikros, die kann man in 3 Kanälen (2x direkt, 1x Raumklang) anordnen. 2 Mics sind trocken ohne jegliche Rauminformation, daher sollte man in den meisten Situationen etwas Raum dazugeben. Bei Aufnahmen lässt sich dies auch später nur sehr schwierig nachbilden. Hier geht es auch eher um Raumreflexionen als um Reverb. Wichtig ist zu erwähnen, dass der Raum, die Cabinets und alte Mics von UA verwendet wurden und dies den Klang bestimmt. Wer also gern im eigenen Badezimmer aufnimmt, muss stark mit dem EQ und Raumhall tweaken oder sich auf den anderen Raumklang einlassen. Und man sollte den Klang im Vergleich zu einem mirkrofonierten Amp im Mischerraum sehen! Direkt vor nem Fullstack ist der Spieleindruck natürlich anders.

      Es gibt praxistaugliche Presets als Ausgangsbasis, die z.T. wirklich authentisch Albumsounds nachbilden (es ist verblüffend, wie man mit dem Aufnahmeraum den Ampcharakter verändern kann!). Schon der "Speaker Drive"-Regler ist magisch!!

      Cabs und Mikrofonierung lassen sich sehr akribisch verstellen und bei Bedarf kann man noch EQ, nen 1176, Delay oder ne Hallplatte drauflegen. All das geht natürlich auch nach der Aufnahme, die Plugins sind nahezu identisch mit den UAD2 (bietet sich z.B. bei der Hallplatte an). Bin total begeistert und werde wohl nie wieder ein Mikro vor meine Box stellen. Beim Gig kann man super der Amp aufreißen, die Box dann auf ne gute Monitoring-Lautstärke drosseln und den mikrofonierten Ausgang an den Mischer geben. Den Raumklang (3. Mikro) kann man dann mit dem Regler vorne nach Bedarf / Location anpassen.

      Nachteile: Zurzeit kein Celestion Vintage 30 zur Auswahl (gehe davon aus, dass er später in Updates zur Verfügung gestellt werden wird, da sehr beliebt, es gibt aber auch gute Alternativen). App nur für OS-X und iPad, man arbeitet wohl an anderen Formaten. Die App ist allerdings wirklich spitze gemacht und sehr bedienerfreundlich. Ich bin sehr gespannt, wie sich die Plattform entwickeln wird - mit 3 USB-Ports und Fussschalteranschluss kann hardwareseitig auch noch was kommen. Dementsprechend ziehe ich keinen Stern ab.

      Teuer ist der OX, aber man sollte dies in Relation setzen: mind. 3 gute (R-121) Mikros, Preamps dazu, perfekter Aufnahmeraum, perfekte auslöschungsfreie Mikrofonpositionen, Amp aufgedreht. Bei OX ist das jederzeit, auch live, so einzusetzen und rekonstruierbar.

      Schön ist, dass die Kiste einfach super zu einem guten Röhrenamp passt und ihn dann flexibel und bei Bedarf ohne Box einsetzbar macht, ohne dass man auf Kemper & Co. zurückgreifen muss. Vor allem macht das Spielen auch über Kopfhörer total Spaß, man hört extrem viele Details vom Amp und durch die sinnvolle Bedienung ist man nicht nur am Knöpfe drehen. OX löst glaube ich für viele Leute eine Menge Probleme. Die Klangqualität lässt keine Wünsche offen - unglaublich.

      F. Schebelle

      12 octobre 2018

      All you will ever need

      I played before with a Shure reactive Load and custom IRs and a computer to get a well sounding result. Now you only need your amp and the box, that's all. Se possibilities are endless if you are able to combine the cabinets with the micros and varying the micro position and using the room hall. Playing directly from the amp into your headphone or monitoring boxes. It's so easy. And in the feature there will be more. Well done!
      And IRs aren't the future, the future starts here!

      L. Walker

      11 octobre 2018

      Obsolete on arrival

      Oh, sure, it sounds good. So do other load boxes, including less expensive, more flexible and upgrade able options. UAD is marketing this overpriced pig like crazy because their plugin business is out of cool gear to model. This device is headed for the black hole in the closet along with Gibson’s FirebirdX. Technology too costly and too late for what it hopes to do. The fatal flaw of the Ox is it’s closed design, not allowing the use of other IR’s. You will get sick of the included choices and lament not having access to new great tones. Expensive door stop.

      J. Burns

      4 octobre 2018

      Half Amazing

      It sounds incredible, but I do a lot of genres. No V30s at launch was disappointing. I’ve had it awhile now and the lack of cab updates has skipped past disappointing to lazy. Get your act together UA.

      D. Brewer

      26 septembre 2018

      It really is that good

      I was definitely skeptical of this product--for 2 reasons really. The first was that I couldn't find any demos showing off the Ox's ability to handle really high gain metal and hard rock tones. The 2nd reason was that the Ox doesn't come with any v30 speaker options.

      I can say firsthand that this box handles high gain tones better than any load/IR combination that I have tried to date. As far as the v30s, I'm not too heartbroken, as the modern Marshall 4x12 options work wonderfully for heavy sounds.

      I was on the fence so I figured that I would just order it from Sweetwater and return it if it was nothing special. Well, I can't return it, because I am already in love with this thing. It's worth the money. I ran my Bogner Uberschall through it on day one and I was blown away.

      I still want UAD to add v30 options, but I'm certainly good for now.

      D. DiPietro

      19 septembre 2018

      Spot on

      Unboxed it a few hours and I'm sitting in my control room with a Deluxe and running the 1x12 Deluxe speaker sim. Going between the amp in the room and the line out coming through my JBL monitors and it's 99% the exact same sound - a better job at mic'ing a cab then I've done over the last 30 years. I was skeptical and waited for some "non marketing" reviews before I spent the cash but for once the marketing hype was for real. Hate to be a fan-boy but the sound is the real deal. Won't add to my live rig until there's a flight case for it but for the studio it's a no-brainer.

      M. Dannells

      16 septembre 2018

      I Can Use My Tube Amps Again!

      I am a touring guitarist and I switched to using a Kemper some years back to have an efficient touring/recording rig. While I still love my Kemper for live use, it is as of late usually in transit in the band trailer, so I wanted to have another option for home recording.

      I am using it in conjunction with a UAD Apollo Quad, and I had an issue with some digital noise when I first plugged it in. It turns out I had a sample rate mismatch with the Apollo being at 48k and the OX running at 44.1k. If I have one complaint so far it is that it is limited to 44.1k as far as I know.

      Tone? Pretty blown away. I am using my old 80s 50 Watt Marshall JMP which I rarely use because of the volume issues. I am currently working on a really heavy death-ish metal project and have been experimenting with different ways of achieving a really crushing tone (Note: The UAD Engl Savage model is pretty awesome, too). The front end gain is courtesy of Fender's new Full Moon Distortion. I got an early model of the pedal because I created some music for Fender that goes with these insane animations that will be released soon to promote the pedal line. A great pedal as well.

      Anyway, I dialed up what I thought was a pretty killer tone, and then started messing with the presets. That's when s&*t got real! It was amazing that even with the same settings on my pedal and amp, the factory presets made things so radically different. You have a choice of mics, cabinets, room, EQ, 1176 Compressor, a delay/mod unit, and a plate reverb. All of the effects are up to UAD high sonic standards.

      Anyway, I am spending some more time with it tonight and just wanted to give my initial impressions. Thanks, UAD for making me love tube amps again!

      A. Noto

      16 septembre 2018

      Game Changer!

      Simply put, the OX is incredible! As an attenuator, it’s the best I’ve experienced and the speaker and mic sims are so real, so lush it’s hard to go back to the real thing considering the benefits of silent recording. Looking forward to digging deeper with the iOS App and for UA to add more cabs. Bravo!

      T. Nakatsuchi

      25 août 2018

      Almost Perfect

      I want to buy vintage 30's...

      G. Koftinoff

      21 août 2018

      Even with complaints it gets a 5!

      First off, I've tried a lot of different amp sims and fx units/software over the years, and currently have the Axe FX II Ultra which is great in its own way, but I've always felt the sounds weren't quite real enough or present like recording a live amp. That has all changed with the OX. Using the output of your real amp and running it through their cabinet/mic/fx models is definitely the best I've ever heard. It will be amazing to try different amp heads on this as I slowly collect them! My only complaints: 1) They should have implemented the USB ports to hook directly to computer although the wi-fi does work fairly well. 2) If they did implement the USB, the unit could have MIDI in to sync the delay unit to your daw which makes things a lot easier 3) The quality of the processing is amazing but more would be nice. 4) Since you can't save your 'Rigs' or 'Presets' to your computer, a better filing system would be great. These are things that can all be worked around and hopefully with additional firmware/updates in the future, these things will be addressed. The bottom line is the unit sounds amazing so take the plunge!

      H. Jørgensen

      20 août 2018

      Almost..

      Sounds great, but really miss a 4*12 with Vintage 30’s..

      a. druon

      7 août 2018

      Un nouveau mo de vraiment

      Salut,
      Ce n'est pas un n-ieme buzz sur le nouvel objet de MAO qui finit par décevoir.
      Les Ir en leurs temps étaient une révolution, l'OX passe au mode supérieur, très supérieur meme / dynamique , profondeur, amplitude jamais entendu en sim à ce jour (ai vupassé chez moi au cours des 10 dernières année :torpedo(s), axe(s), kemper, rivera rockcrusher etc etc

      R. Nickolopoulos

      14 juin 2018

      Finally!

      I have been a frustrated "purist" for so, so long. I have great amps and guitars. I'm outfitted with an Apollo 8p, some great mics, and a Mac Pro. I'm a good musician and songwriter, and I'm technically savvy. All the ingredients for killer recordings, right?

      Despite my every effort, I've never been able to get guitar tones to tape (disk) that represent (and enhance) the tones of my amazing amps. It's been maddening! I've tried isolation cabinets, normal attenuators, even tried going all digital using amp modeling stuff that so many people have tried to convince me are as good as the real thing. There's always been something missing. However, with real mics and speakers, I haven't been able to get it to sound like what I know people have achieved many times over.

      Maybe it's some weakness in my skills as an engineer, or that I tend to get frustrated and need to get moving before the musical energy is sucked out of me. So many times I've gotten stuck going down the rabbit hole of thinking the tone isn't right, and it just drains my inspiration. With modeling software, again, I've heard so many people get great tones, but even with the lowest latency (latency is the bane of my existence), it just doesn't feel quite right and doesn't respond to my playing the way I'm used to.

      I've got a long history playing live and recording situations (in real studios, with professional engineers). On my own, I've never been able to recreate the bliss that is the right amp through the right gear

      I had all but surrendered to the cold reality that I was never going to be able to achieve what I know is possible on my own...

      Never wanting to give up, and loving my other UA gear, I thought I'd give the OX a try. As I type this I am still vibrating with excitement. I plugged my guitar straight into my favorite Marshall, which I then plugged in into the OX, and plugged a good pair of headphones into the jack on the front...

      From the first chord, I knew this was it. This is what has eluded me for so long. It feels REAL. My amp is my amp! And it's like I'm playing it through the best mics, pres, into the best board, in the best sounding room, with the best engineer, and I'm in Abbey Road!

      I have to go to work now, and I am thinking of calling in sick. I can't believe this is happening! I want to go back a re-record so many tracks! And, I'm so inspired to create new ones!!!

      J. Henderson

      29 mai 2018

      Wow...

      The OX is absolutely outstanding. It's a fantastic attenuator, yes, but the sound quality out of the box is simply stunning. I never thought anything could rival mics in a room, but this truly does it. Makes me second-guess my abilities as an engineer. It's also ridiculously simple to use. Seriously, seconds after plugging everything in, you are off and running. This is an absolute home-run. I can't tell you how skeptical I was until I heard it and played through it. It won me over instantly. Just an outstanding unit.

      F. Silvestry

      28 mai 2018

      Overall it's really great!

      So I got mine in January among the very 1st ones shipped and have had time to get to know better. I'm using 1.0.1 software now.

      The stepped attenuator function is outstanding (used it with vintage brown face 6G2 Princeton, 60's Vox AC10 Twin and an AC15, a Savage Rohr (2x 10) and a Studious Selye). The 6 preset cabs (some with effects such as reverb and delay) sound nice via headphone jack for practice or thru my Apollo via SPDIF.

      Now that I've gotten to spend a good amount of time with the OX software - I've created many of my own cab/mic presets since some all of the included ones were directly in my wheelhouse. Overall this produces very usable guitar tones using your amps. My own sonic preferences lean toward cleaner Vox and Fender sounds - and there are no shortage of usable sounds in here once you start tweaking. I've mostly used the digital out into my Apollo devices to record keeper tracks on demos.

      Two minor complaints - one far is poor quality of the SPDIF Toslink input/door - Despite exercising genuine caution on my part when plugging/unplugging the cable, the "shudder" or door broke off on the very 1st insertion and now the Toslink cable connection is no longer as secure/tight as it should be. It's a pain to have to get this repaired on a brand new unit. This is minor but kind of annoying. I've decided to live with it.

      The 2nd complaint is the stereo only output. It would be nicer to be able to separately send to your interface all three output sources (Mic 1, Mic2, and Room). Its fine to blend the mics and pan L and R, but it would be nicer to have the flexibility.

      Overall this is an outstanding box with lots of uses for guitarists and a unique tool in my studio!!

      T. Kruck

      23 avril 2018

      Incredible Tool

      I have received the OX Box today hooked it up and the first chord blew me away. I use the Two Notes Live and it sounded great but now? The OX sounds more alive, the highs are crisp, the effects... amazing. I couldn't be happier. The perfect match for my Bogner XTC and Mark V. The price is ok if you consider how much work they did spend in development. The hardware is 1st class nothing looks and feels cheap. Great work UAD.