Apollo FireWire

Apollo FireWire

  • Vue d'ensemble
  • Plug-Ins Inclus
  • Caractéristiques
  • Avis Clients
  • 4.6/5
    (777 avis)
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La production musicale haute résolution avec l’indémodable son analogique.

S'appuyant sur les 60 années d'expérience et de savoir-faire audio d'UA, l'Apollo FireWire se distingue par son traitement UAD-2 QUAD Core intégré, et l'ensemble de plug-ins UAD fourni. Vous pouvez désormais enregistrer au travers de ces plug-ins maintes fois récompensés - avec une latence quasiment nulle - pour peaufiner les sons comme dans un studio analogique standard, tout cela sans surcharger votre hôte Mac ou PC.

Enregistrez avec la conversion A/N et N/A Apollo de réputation mondiale, entendue sur des centaines de disques à succès

Utilisez en même temps des cartes PCIe accélératrices UAD-2 à DSP et l'UAD-2 Satellite FireWire pour une réelle expansion de votre puissance de mixage

Produisez de la musique au travers de plug-ins UAD tels que les compresseurs Teletronix® LA-2A, 1176 et Fairchild®, les égaliseurs Pultec® et le préampli 610-B, tous fournis

Enregistrez avec une latence quasiment nulle au travers d'émulations de préamplis Neve®, API® et Manley®

Technologie Unison : le véritable son des préamplis Neve, API et Manley

L'Apollo FireWire dispose de quatre préamplis micro intégrant Unison pour enregistrer au travers d'émulations rigoureuses de préamplis Neve, API, Manley et Universal Audio. Exclusivité Apollo, la technologie Unison reproduit le son des préamplis micro à lampes et à transistors les plus recherchés, de même que leur impédance d'entrée, les sweetspots ou « zones idéales » de l'étage de gain, et les comportements des circuits du matériel d'origine au niveau des composants.

Le secret de l'Unison, c'est son intégration matériel-logiciel entre les préamplis micro de l'Apollo et son accélérateur DSP UAD-2 QUAD Core intégré. Placez simplement un plug-in de préampli Unison sur votre entrée micro et obtenez le caractère indémodable des préamplis micro les plus enregistrés au monde

Regardez la vidéo du comparatif entre le matériel et les plug-ins Unison

Une suite complète de traitements analogiques classiques intégrés

Une suite complète de traitements analogiques classiques intégrés

Incluse à l’achat, l'Apollo Firewire propose une suite de plug-ins d'émulation analogique incroyables dont les authentiques compresseurs Teletronix® LA-2A, 1176LN et Fairchild®, les légendaires égaliseurs Pultec®, et le préampli à lampes UA 610-B. Mis au point par l'équipe d'ingénieurs en algorithmes d'UA, de renommée mondiale, ces plug-ins Realtime Analog Classics constituent une véritable référence par rapport à laquelle tous les autres plug-ins d'émulation de matériel sont évalués.

De la chaleur des lampes de l'égaliseur Pultec sur les guitares à la délicate limitation du chant par le LA-2A en passant par « l’effet de pompe » induit par le véritable compresseur Fairchild 670 sur la batterie, vos enregistrements vont faire un pas de géant vers un son analogique riche et complexe d’un point de vue sonore.

Voir les plug-ins inclus   |   Regardez la video de l’enregistrement live

Accédez au monde des plug-ins UAD Powered

Au-delà des plug-ins Realtime Analog Classics inclus, vous pouvez puiser dans la bibliothèque complète de plug-ins UAD Powered plusieurs fois récompensés – comprenant égaliseurs, compresseurs, réverbérations, machines à bande et autres unités vintage – avec une latence quasiment nulle, quelle que soit la taille de la mémoire tampon de votre logiciel audio et sans surcharger le processeur de votre ordinateur.

Avec des émulations exclusives de Neve, Studer, Manley, API, Ampex, Lexicon, Fender et autres†, cela revient à avoir un studio analogique illimité dans un seul espace de rack. Et contrairement aux interfaces concurrentes, ces plug-ins sur DSP sont également disponibles pour le mixage dans votre station de travail audio numérique.

Apollo : le choix des professionnels de la nouvelle école

L'Apollo est le choix attesté des professionnels à succès, qui l'ont utilisée pour enregistrer des disques de Kendrick Lamar (To Pimp A Butterfly), Coldplay (A Head Full of Dreams), Dr. Dre (Compton), Brad Paisley (Wheelhouse), et bien d'autres. La gamme d'interfaces Apollo a remporté de nombreux prix décernés par les acteurs du secteur comme Sound on Sound, Future Music et Electronic Musician – sans oublier le prestigieux TEC Award 2016 du matériel audio informatique.

Connectez deux Apollos grâce au Firewire

Connectez deux Apollos grâce au Firewire

Vous pouvez désormais combiner sans problème 2 interfaces Apollos FireWire, ou 2 interfaces Apollos 16 FireWire, pour faire évoluer le nombre d'entrées/sorties et la puissance du traitement DSP de votre studio et ainsi gérer de plus gros projets.

Une appli très soignée à faible latence

Une appli très soignée à faible latence

Avec l'application Console 2.0 de l'Apollo 16 – une complète refonte du logiciel d'origine Console de l'Apollo – vous pouvez profiter de plus de 25 nouvelles fonctionnalités demandées par les utilisateurs, comme les presets de tranche, le glisser-déposer, les fenêtres redimensionnables dynamiquement, et plus encore.

Apollo Artist Sessions
Apollo Artist Sessions

Apollo Artist Sessions

Joel Hamilton et Lyrics Born
“Don't Change”

Regardez tout

Realtime Analog Classics Plus Bundle

Avec le Realtime Analog Classics Plus Bundle, vous avez accès non seulement à des périphériques de légende comme le compresseur Fairchild® 670 et l’égaliseur Pultec® EQP-1A mais vous bénéficiez également d’incroyables émulations d’amplis guitare et basse développés par Softube, ainsi que le plug-in emblématique d’UA, le 610-B Tube Preamp.

  • UA 610‐B
  • Marshall Plexi Classic Amplifier
  • Fairchild 670 Legacy
  • Teletronix LA‐2A Legacy
  • UA 1176LN Legacy
  • UA 1176SE Legacy
  • Pultec EQP‐1A Legacy
  • Pultec Pro Legacy
  • Precision Channel Strip
  • Precision Reflection Engine
  • Precision Delay Modulation
  • Precision Delay Modulation L
  • UA Precision Enhancer Hz
  • Raw Distortion
  • Softube Bass Amp Room 8X10
  • RealVerb‐Pro

UA 610-B Tube Preamp and EQ

UA 610-B Tube Preamp and EQ

Offrez à vos pistes la chaleur et le caractère légendaires du hardware classique que l’on retrouve sur les disques des Beach Boys et Coldplay. En modélisant le trajet du signal dans son intégralité, y compris les amplificateurs à lampes, les transformateurs ainsi que les comportements non-linéaires du circuit, le plug-in 610-B Tube Preamp and EQ insuffle la saturation et le détail organique à n’importe quelle source — que ce soit pour l’enregistrement ou le re-amping à travers le 610-B, grâce à la technologie Unison™ brevetée par Universal Audio.

Marshall<sup>®</sup> Plexi Classic Amplifier

Marshall® Plexi Classic Amplifier

Chef de fil incontesté des amplis guitare pour le rock and roll, le Marshall "Plexi" est aussi légendaire que la musique qu'il a contribué à créer. De Jimi Hendrix à Jimmy Page en passant par Duane Allman ou Eric Clapton, le "Plexi" est un mélange rageur de grognement, de sustain, de douceur et d'indécence, tout ce qui a défini le son rock. Développé par Softube, le plug-in Marshall Plexi Classic Amp reproduit le son de cet ampli légendaire avec un micro parfaitement placé par Tony Platt, l'ingénieur qui a enregistré les morceaux Back in Black et Highway to Hell d'AC/DC.

Fairchild<sup>®</sup> 670 (Legacy)

Fairchild® 670 (Legacy)

Le compresseur le plus convoité au monde, le classique Fairchild 670 tube limiter offrira à vos pistes et mixages la chaleur et le caractère uniques des lampes. Que ce soit pour une subtile compression sur la voix, ou des textures plus agressives pour les guitares, la basse ou un groupe de batterie, le Fairchild 670 ajoute cette « glue » caractéristique à n’importe quelle source que vous passerez dedans.

Teletronix<sup>®</sup> LA-2A Classic Leveling Amplifier (Legacy)

Teletronix® LA-2A Classic Leveling Amplifier (Legacy)

Avec sa délicate compression optique réagissant en fonction du signal d’entrée, ainsi que son amplificateur à lampes à la conception soignée, le LA-2A est LE compresseur incontournable des ingénieurs de mix à travers le monde — notamment pour les voix. Ses réglages de Gain et de réduction de crête Peak Reduction vous offrent le son de compression optique idéal pour les guitares, basses, batteries, et bien plus.

1176SE/LN<sup>®</sup> Classic Limiting Amplifiers (Legacy)

1176SE/LN® Classic Limiting Amplifiers (Legacy)

Confectionnez une compression FET classique et ultra-rapide à partir du compresseur le plus renommé au monde. Le 1176 attribue du punch, de la présence et du caractère, ainsi que son illustre distorsion harmonique aux batteries, voix, guitares et basses. Le 1176LN a marqué de son empreinte un nombre incalculable d’albums, de Led Zeppelin aux White Stripes en passant par Michael Jackson.

Pultec<sup>®</sup> Pro Equalizers (Legacy)

Pultec® Pro Equalizers (Legacy)

Mixez avec deux des EQ hardware les plus recherchés jamais créés — le MEQ-5 Midrange Equalizer et le EQP-1A Program Equalizer. Ces deux unités emblématiques à lampes vous offrent des courbes de réponse fréquentielles douces et soyeuses, ainsi que la chaleur et le caractère analogiques en abondance.

Precision Mix Rack Collection

Precision Mix Rack Collection

Comprenant les plug-ins Precision Channel Strip, Precision Reflection Engine, et Precision Delay Modulation, la Precision Mix Rack Collection offre quatre plug-ins modernes haute-fidélité pour l’enregistrement et le mixage. Performants et intuitifs, Precision Mix Rack Collection constitue un véritable arsenal impressionnant d’outils — parfait pour les débutants comme les professionnels les plus aguerris.

UA Precision Enhancer Hz

UA Precision Enhancer Hz

Sculptez avec habileté la réponse en fréquences dans le bas du spectre de votre musique avec le plug-in Precision Enhancer Hz. Capable de produire des résultats remarquables, avec un minimum de réglages, le plug-in Precision Enhancer Hz peut fournir à des grosses caisses de la densité, grossir des synthés basses, ou tout simplement rendre audibles sur de plus petits haut-parleurs les fréquences graves de vos pistes.

Raw Distortion

Raw Distortion

Modélisée à partir d’une Pro Co Rat vintage du début des années 80, la Raw Distorsion reproduit avec fidélité toute la dynamique agressive et le caractère sonore rugueux de cette pédale légendaire. Et avec la technologie Unison™, vous pouvez vous brancher directement dans l’entrée jack instrument Hi-Z de la face avant de votre Apollo Twin, 8 ou 8p, et revivre la même interaction avec le circuit et les niveaux de saturation pour un son, une réponse et des sensations identiques à ceux obtenus avec le matériel d’origine.

Softube Bass Amp Room

Softube Bass Amp Room

Le plug-in Bass Amp Room de Softube est basé sur un ampli basse classique et polyvalent des années 70. Il offre une large variété de textures sonores — du gros son clair aux saturations denses. Trois baffles distincts — 8x10, 4x12 et un modèle de 12" ouvert à l'arrière — vous permettent de profiter d'une polyvalence suffisante pour couvrir tous les styles musicaux, cependant qu'une DI pouvant être mélangée au signal et la possibilité de placer le micro serviront à régler finement votre son.

RealVerb Pro

RealVerb Pro

RealVerb Pro est une reverb modulable au son naturel, basée sur un jeu unique d’algorithmes développés par UA. En vous permettant de confectionner votre pièce comme vous l’entendez, la RealVerb Pro va bien au-delà des traditionnelles reverbs petites/grosses ou ternes/brillantes, et offre à vos pistes des réglages de diffusion facilités, sans distorsion, et des queues de reverb hyper longues.

Caractéristiques principales :

Interface audio FireWire 18 x 24 pour Mac et Windows

4 préamplis micro intégrant Unison™ pour enregistrer au travers d'émulations rigoureuses de préamplis Neve, API, Manley et Universal Audio

L'UAD-2 QUAD Core intégré permet le traitement UAD en temps réel – enregistrez avec une latence quasiment nulle au travers de plug-ins UAD sur DSP, sans surcharger le processeur

Comprend l'ensemble de plug-ins UAD « Realtime Analog Classics Plus » avec les authentiques compresseurs LA-2A, 1176, et Fairchild®, les égaliseurs Pultec®, le préampli à lampes UA 610 et plus encore

Deux ports FireWire 800 pour brancher en chaîne d'autres périphériques FireWire

Conception analogique UA de très haut niveau, composants supérieurs et fabrication de toute première qualité

Meilleure assistance technique gratuite du marché, au téléphone et en ligne, par des ingénieurs audio compétents

FireWire System Requirements


  • (Win) Windows 7, 8.1, or 10 (64-Bit Editions)

  • (Mac) macOS 10.10 Yosemite, 10.11 El Capitan, 10.12 Sierra, or 10.13 High Sierra

  • Available FireWire 800 port*

    *On Windows systems, a qualified PCIe-to-FireWire adapter card is required

  • 6 gigabytes available storage

  • Internet connection to download software and authorize UAD plug-ins

  • Compatible VST, Audio Units, RTAS, or AAX 64 plug-in host DAW software

  • For additional compatibility information, visit help.uaudio.com

Avis Clients

Apollo FireWire

Evaluation Globale

4.6/5
(777 avis)

A. Colton

23 octobre 2014

Brilliant

Solidly built, sounds great. Plugins are great too.

Mostly used for recording drums with an Audient ASP 880.

T. Zmuda

27 janvier 2014

Just what I needed

I was pretty dead set on the Apogee Symphony due to the reputation of the converters and the expansion options. However after A/B'ing the two, I decided to pick up an Apollo Duo (slightly more "open" field of depth IMO). The I/O options are just enough and if I ever need more in the future, the daisy chain option is available. The onboard pre's are very transparent and provide a ton of headroom. I rate 4/5 because of my issue with UAD-2 (running on MacBook Pro with Retina 2.8 GHz i7 quad, 16 GB RAM, 512 SSD). Everyday I get a popup (from Console) that tells me that plugins have been disabled. Always remedied by a quick restart, but is not ideal in the middle of a session! Overall, it was a major improvement!

A. Taashur

5 août 2013

From Motu to Apollo

I have been a Digital Performer and Motu hardware user for 8 years. Motu are making solid products.
In April last year I run into a promotion by UA for the Apollo hardware plus $1000 plug-ins. I decided to take my chance and move into the UA platform.
I have to say that sound quality is absolutely a giant step forward.
The pros:
1. Great preamps.
2. Great plug ins.
3. Free plug ins....Stuter, SR88, Lexicon, Pultec Pro, Little labs voice of god.
The cons:
1. Some firewire issues when running plug ins at times.
2. bandwidth adjustment can be tricky.
3. no MIDI
4. Some instability of the audio hardware to drop once and a while when a session is loading. Again I am not sure if this is something to do more with my studio setup or not.
Update pls

R. Amarell

12 juin 2013

The last two stars UA could get with an update

As often read... there are many good reasons to work with this Interface.

BUT two things annoy me every day. If UA could solve this with updates the Apollo would be perfect.

First problem: even with the (expensive) Thunderbolt card installed, the audio I/O speed is same as FireWire already offers. When I bought the Apollo UA told the press that you can get PCIe speeds with this interface. It was not true... but this was my main reason to buy the Apollo. The TB option card brings more speed only to the UAD PlugIn section.

Second problem: the "UA mixer engine" is' extremely CPU hungry. It is still in 32bit... maybe Mac OS has problems translating it to the 64bit OS at the system level.

Please solve this via update!!! If you do so: 5 stars

B.

17 novembre 2012

Apollo - Em Portugues - Brazil

Infelizmente tenho que usar o delay compensation do protools com os plugs da UAD para compensar os muitos atrasos dos plugins,e não estar conseguindo usar minha project mix como controladora por estar conflitando com a Apollo quad... mas do resto achei a melhor compra minha dos ultimos tempos e creio que irei adquirir muitas outras coisas da UA em breve... Pena a apollo quad não vir com mais plugins já na compra. Mas de qualquer forma estou muito satisfeito. Bruno Brito.

A. Williams

22 août 2012

Yes, it's all true

The Universal Audio Apollo is everything the buzz has promised - powerful processing, pristine audio, straight forward operation. Easily configures with DAW (I'm running Nuendo 5), and the dual headphone outputs coupled with the Console app, make it a breeze to move from tracking to editing and mixing with a quick turn of a dial. For the first time, I find the DAW recording process flowing uninhibited from idea to execution. And of course the plug-ins. Yes, yes, and yes. I have encountered some recurrent issues with taxing the FW800 bus, even after adjusting the bandwidth much lower. I'm sure when I move to a Thunderbolt hard drive, or perhaps the card for the Apollo, this issue will evaporate.

Powerful. Quality. A Bargain.

M. Gustavsson

20 août 2012

The best recording unit ever!!!

It has it all.

I was surprised as soon i heard the sound quality.
Open, clear and I can hear where everything is placed in the sound field.

The mic pres are excellent.
They sound comparable to a lot more expensive pres out there on the market.

The fact that I can record direct with a plugin on it without latency thats revolutionary.
UAD plugins are top notch and creating music have been so much easier now and faster.

I can use the monitor our direct the my speakers and thats convenient.
No need for an extra monitor unit

Its like UAD have taken the best of everything and put it in one box.

Complete!

Need to say no more and now i can sell hardware i no longer use and buy plugins
for that money instead.
It cant be better

Thanks /Mik

R. Andersen

8 août 2012

This piece of gear has revitalised everything in the studio. It just makes all recording session fluent and efficient. The pre-amps are ultra clean and make everything sparkle and that combined with the UAD plugin DSP processing and the console gives super control of the sessions. I look forward to the thunderbolt card release as this will undoubtably change everything even further.

Thank you Universal Audio.

The Apollo is the new heart of the studio.


Best Regards,

MoX

E. Van

8 août 2012

I Love it from the moment i heard it.
It is clear! and that is perfect for use with the uad plugs!
no problems with installing.
looking great easy to use.
what can i say more.
i'm very exited about it.

eric van de bovenkamp
piano player from the netherlands

M. Van

7 août 2012

I'm most impressed so far, especially with the DSP and the plug ins. I only wish I could afford to buy more! It seems like a solid piece of kit, and I'm pleased with the audio quality.

N. Gowland

7 août 2012

This is the best single purchase I have ever made, turns out my hard earned money has been very wisely spent because the quality of my recordings have finally arrived in the pro domain which is really good news as I have struggled for years to get the sound I so desired. I recently recorded a solo classical piano album with DPA mics and my new Apollo and the results are astounding. My only grumble is how few plug ins were included as standard for my £2k plus which is the only reason I can't give it the full 5 stars, and y'know if plug ins weren't so prohibitively expensive for us small guys we would all buy and use them more, anyway enough of the politics overall absolutely thrilled with my new Apollo.

Thanks UA 4*

D. Smith

25 juillet 2012

I just purchased a UA Apollo. Of course the first thing we do when we get a new interface is listen to all our mixes done with the old hardware. Well, I was blown away at the clarity & detail the Apollo brought to my system & I was coming from an RME Fireface 400 that I was really happy with. But the Apollo just really opened up the top end, added an extra level or definition to the midrange (for the first time my dynaudio BM5s are not sounding boxy in the mids!) & opened the soundfield's width & depth.

I just just completed my first album mix through the Apollo & the UAD plugins included & I must say the mixes are sounding great. They're translating better & faster. Less mix corrections are needed as making better choices right off!

M. Murray

8 juillet 2012

Appearance:
The UA Team has done a great job with the overall appearance and feel of the new Apollo. The front panel is very clean and organized well.

Durability:
The 1U model is held together with steel and aluminum plates. You can toss this thing around. Guaranteed it will still hold together.

Functionality:
The unit works seamlessly with the very popular "console" app provided. The routing that can be done in the back end and integrated with your DAW is amazing.

Sound:
Whether you're running old or new mixes, or even songs from your itunes library this unit does a great job at clearing things up and making your music come to life.

Cons:
Would have loved to have seen more "Free" UAD plugins, considering the price.

S. Zoega

27 juin 2012

A beuatifully made piece of kit, solid and sounds gorgeous with that indefinable quality of "air". The operating method of the apollo takes a bit of getting used to, but works seamlessly... though an amp modeller is now a real "hole" in the UAD library. Adding Mackie/Euphonix hardware control surface support would also be a major leap in creating a complete system for those of us who cant mix with a mouse

C. Jacobs

25 juin 2012

With this unit I am able to make better mixing decisions. I love the sound to the point that I don't believe I need to purchase a summing box. The only issue is I have to bypass the headphones 1 & 2 because I get a scratchy sound when I adjust the volume on both HP jacks. I've, tried it in different outlets, different headphones (3 different) but the scratch is still there when adjusting the volume knob. I've even returned the unit and got another unit and same thing. I thought I was going crazy so I let other people listen to see if they've heard and they've also heard the sound. UA is awsome and offered to fix the issue. I appreciate that but I just can't ship my unit out and wait a week to get it back. too busy.

K. Richards

22 juin 2012

When I set out looking for a new audio interface I wanted something that had mic pres, top notch converters, thunderbolt compatibility, two sets of headphones and the incredible UAD processing. The Apollo is all of these things and more. Its effortlessly easy to use and sounds absolutely incredible. I would have liked it to have midi I/O as well as a dim switch on the unit itself, but these are minor things. One thing I didn't know until I got the unit however, is that the ADAT ports are not two separate ports. At 44.1 and 48 kHz port 2 mirrors port 1, at high sample rates using both ports allows more channels. Apart from that it was everything UA says it is. All in all its a fantastic box that lives up to the UA name, and I'm very pleased.

J. Hazelby

21 juin 2012

The Apollo is pretty much what I wanted. I mainly record acoustic instruments and vocals, but need the flexibility to do drum kits from time to time. The Mic preamps do what I want - provide incredible fidelity of the boosted signal so all the richness of an acoustic guitar remains after the considerable gain increase. Monitoring live with an 1176, a 1073 and an EMT Plate is wonderful. As a player it really gives you confidence to play expressively. I don't like to commit to a sound on recording so I love the flexibility of just monitoring with the plug-ins and fine tuning from within Logic later. All the analogue warmth (of which I'm a massive fan) can be added with the plug-ins and they do this very well indeed.

D. Keldie

12 juin 2012

I do mainly overdub recording at my home studio, and had been using MOTU hardware for years -- very reliable stuff, but then one of my clients brought over his $5000 Prism Orpheus that blew me away. I decided it was time to upgrade, but didn't want to spend that amount, so I started checking things out in the $2000 range -- Apogee Ensemble sounded very nice, but then I heard news about the Apollo, and, already being a satisfied UA customer with a 6176 and a UAD-2 Quad, I decided to wait for the Apollo to arrive at my local dealer. Long story short, I LOVE IT !! And I'm glad I waited !!

G. Kurtz

6 juin 2012

What can I say?

I bought apollo with a lynx aurora 8, and a UA 2/610, together with other things. A HUGE upgrade on my studio.

Best thing I could ever do. Apollo is awesome. Good preamps, superb conversion and huge processing power.

Don't think apollo as a "interface to record with plugins". I think this is the main "marketing" of UA... But you can buy apollo even if you are not planning to record with plugs. All the rest are superb.

Get an apollo and a good AD-DA (like lynx) and you have 16 professional channels. 18 if you have a good 2ch AD Endless possibilities.

S. Hughes

25 mai 2012

My last audio interface was the 'flagship' of a big name UK based brand.

It had trouble talking with Pro Tools & Logic, I/O operating level issues with my large format console, and several strange sonic issues. it's control software was the most ridiculous user unfriendly creation I have ever tried to use in my career.

I decided to upgrade and was advised to consider the brand new UA Apollo. I'd read about it, it seemed very pro and impressive, but I'd been sucked in before.

I took a chance with the Apollo, and I must say it's so good, it's the single most significant piece of new gear I now own. The sound is surely as good as it gets, the software is superbly designed, and my mixing console loves it. No more issues.

Game over!