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Apollo x4

Apollo x4

La Conversion Audio de Pointe et Quatre Préamplis Unison, sur votre Bureau

L'Apollo x4 permet aux musiciens et réalisateurs artistiques d'enregistrer et mixer facilement des projets de plus grande envergure avec une conversion A/N et N/A de pointe, quatre préamplis Unison, et la puissance du traitement de plug-ins en temps réel UAD QUAD Core — le tout dans une interface audio Thunderbolt 3 de bureau, pour Mac et PC.

L’Apollo x4 hérite de 60 années de savoir-faire d'UA en matière d'audio ; elle surclasse aisément tous les modèles de sa catégorie grâce à sa plage dynamique de 127 dB en conversion N/A, au célèbre bundle de plug-ins UAD qui émulent des équipements analogiques et au Système d'Enregistrement LUNA fournis. Vous profitez ainsi directement sur votre bureau d’un studio analogique complet.

Enregistrez et mixez à travers la meilleure conversion A/N et N/A — avec la dynamique la plus large et le niveau de bruit le plus bas que l'on puisse trouver sur une interface audio de bureau.

Quatre préamplis Unison — enregistrez avec une latence quasi nulle, à travers des émulations de préamplis de Helios, Neve, API, Manley, et bien d'autres†

Le traitement UAD QUAD Core intégré vous permet d'enregistrer et mixer avec les plug-ins UAD, comme les compresseurs Teletronix LA‑2A et 1176, les égaliseurs Pultec, et le préampli/égaliseur à lampes 610‑B, tous inclus

Chaînez jusqu'à 4 interfaces Apollo et 6 Cartes UAD-2 en Thunderbolt; vous augmenterez ainsi votre capacité de traitement DSP et vos entrées/sorties à mesure que votre studio évolue.

Quatre Préamplis Unison : Retrouvez le Son Authentique de Neve, Helios, API, Manley & Bien d'Autres

L'Apollo x4 intègre quatre préamplis Unison, vous permettant d'enregistrer à travers les émulations rigoureuses de préamplis micros de Neve, Helios, API, Manley, Universal Audio et bien d'autres. La technologie Unison, une exclusivité d'Universal Audio, reproduit parfaitement le son de ces préamplis micro à lampes et transistors de renom — y compris l'impédance d'entrée, les "sweet spots" des étages de gain et le comportement des circuits des équipements matériels originels.

Le secret de la technologie Unison repose sur son intégration matérielle/logicielle entre les préamplis micro de l'Apollo et le traitement DSP UAD-2 QUAD Core intégré. Insérez simplement un plug-in de préampli Unison sur l'entrée micro du logiciel Console de l'Apollo, et l'impédance d'entrée de l'interface Apollo sera reconfigurée physiquement — vous pourrez ainsi exploiter les sonorités classiques des préamplis micro les plus utilisés au monde.

Regardez la Vidéo du Comparatif entre le matériel et les plug-ins Unison

Convertisseurs A/N et N/A haut de gamme

Convertisseurs A/N et N/A haut de gamme

Avec des milliers de tubes et des centaines d’albums récompensés par des Grammy Awards à leur actif, on comprend aisément pourquoi les interfaces Apollo sont utilisées chaque jour pour enregistrer des disques exceptionnels. Afin d'améliorer la conversion audio de la génération précédente des interfaces de bureau Apollo, les ingénieurs d'UA ont complètement repensé la conversion audio des Apollo Twin pour délivrer une dynamique de 127 et un niveau de distorsion harmonique de -117 dB. Ainsi, l'Apollo x4 bénéficie d'un son large et organique, qui rivalise directement avec les convertisseurs haut de gamme dédiés.

Apollo : le choix des professionnels de la nouvelle école

L'Apollo est le choix attesté des professionnels à succès, qui l'ont utilisée pour enregistrer des disques de Kendrick Lamar (To Pimp A Butterfly), Coldplay (A Head Full of Dreams), Dr. Dre (Compton), Brad Paisley (Wheelhouse), et bien d'autres. La gamme d'interfaces Apollo a remporté de nombreux prix décernés par les acteurs du secteur comme Sound on Sound, Future Music et Electronic Musician – sans oublier le prestigieux TEC Award 2016 du matériel audio informatique.

Une Suite Complète de Traitements Analogiques Classiques Fournie

Une Suite Complète de Traitements Analogiques Classiques Fournie

De série, l'Apollo Twin X offre une suite extraordinaire de plug-ins d'émulation analogique, incluant les modélisations les plus authentiques au monde du Teletronix LA-2A, du 1176LN, des égaliseurs Pultec, ainsi que du préampli/égaliseur à lampes UA 610-B. Développés par la célèbre équipe d’ingénieurs en DSP d’UA, ces plug-ins de la suite Realtime Analog Classics se placent comme des références pour toutes les autres émulations de matériels.

De la chaleur des lampes de l'égaliseur Pultec sur les guitares, à la subtile limitation du LA-2A sur les voix, vos enregistrements vont faire un bond de géant dans la richesse et le raffinement du son analogique.

Voir les Plug-Ins Inclus    |   Regardez la Vidéo de l'enregistrement live

Accédez à l'Univers des Plug-Ins UAD

En plus des plug-ins Realtime Analog Classics fournis, l'Apollo x4 vous donne l'opportunité d’accéder à la collection complète de plug-ins UAD. Celle-ci propose des égaliseurs, compresseurs, réverbes, magnétophones, tranches de consoles vintage, etc — avec une latence presque nulle, et ce quelle que soit la taille du buffer de votre séquenceur logiciel, et sans surcharger les ressources CPU de votre ordinateur.

Avec des émulations exclusives de Neve, Lexicon, Capitol Studios, API, Manley, Ampex, Fender, et bien d'autres*, retrouvez un studio analogique sans limite, directement sur votre bureau. Et à la différence des interfaces audio concurrentes, ces plug-ins DSP sont également disponibles pour vous permettre de mixer dans votre séquenceur audio logiciel.

Enregistrez avec des Amplis Vintage

L'Apollo Twin X embarque également la technologie Unison sur son entrée Instrument en face avant, vous permettant ainsi d'accéder à des émulations extrêmement fidèles d'amplis guitare et basse comme le Fender '55 Tweed Deluxe, le Marshall Plexi Super Lead 1959, et l'Ampeg B-15N.

 Système d'Enregistrement LUNA Intégration Complète avec les Apollo, pour Travailler de Façon Rapide et Intuitive

Système d'Enregistrement LUNA Intégration Complète avec les Apollo, pour Travailler de Façon Rapide et Intuitive

Les interfaces de série Apollo X sont compatibles avec les principaux séquenceurs logiciels. Mais grâce à LUNA, le logiciel révolutionnaire de production musicale pour Mac développé par Universal Audio, elles se transforment en un système d’enregistrement complètement intégré. Profitez de la technologie Accelerated Realtime Monitoring™ (Monitoring Accéléré en Temps Réel) de LUNA et d’un puissant environnement de travail grâce à une grande variété d’extensions et de fonctionnalités incluses — de l’authentique sommateur Neve et du magnétophone Studer intégré jusqu’aux inspirants instruments LUNA, et bien plus encore.

Entrées/Sorties Étendues et Micro de Talback Intégré

Entrées/Sorties Étendues et Micro de Talback Intégré

En plus de ses quatre préamplis Unison, l'Apollo x4 possède deux sorties casque et deux entrées instrument haute impédance — parfait pour collaborer avec d'autres artistes. Enfin, avec un total de quatre sorties au niveau ligne, des entrées/sorties ADAT optique et SPDIF, une fonction télécommande dédiée au contrôle de monitoring et un micro de Talkback intégré, l'Apollo x4 12 x 18 vous offre toute la connectique d'un "gros studio", la plaçant directement en tête des interfaces audio professionnelles de bureau.

Disponible sous la forme de l’Apollo Heritage Edition

Disponible sous la forme de l’Apollo Heritage Edition

Incluant 5 plug-ins UAD haut de gamme — dont les Collections complètes de nos compresseurs Teletronix® et UA 1176, des égaliseurs Pultec®, des préamplis UA 610, et d’autres processeurs maintes fois primés — l’Apollo Heritage Edition vous permet d’accéder à un studio analogique sur mesure, sans sortir de chez vous.

Concevez un Studio Évolutif

Concevez un Studio Évolutif

Grâce au logiciel Apollo Expanded, les utilisateurs d'interfaces audio Apollo équipées de ports Thunderbolt peuvent aisément combiner jusqu'à quatre Apollo et six cartes UAD-2 au total — et ainsi accroître la vitesse, la puissance de traitement DSP et les entrées/sorties à mesure que leur studio évolue.

†Apollo x4 est livrée avec le Bundle de Plug-Ins UAD "Realtime Analog Classics Plus". Les autres plug-ins UAD sont vendus séparément sur www.uaudio.com.

Realtime Analog Classics Plus Bundle

Avec le Realtime Analog Classics Plus Bundle, vous avez accès non seulement à des périphériques de légende comme le compresseur Fairchild® 670 et l’égaliseur Pultec® EQP-1A mais vous bénéficiez également d’incroyables émulations d’amplis guitare et basse développés par Softube, ainsi que le plug-in emblématique d’UA, le 610-B Tube Preamp.

  • UA 610‐B
  • Marshall Plexi Classic Amplifier
  • Fairchild 670 Legacy
  • Teletronix LA‐2A Legacy
  • UA 1176LN Legacy
  • UA 1176SE Legacy
  • Pultec EQP‐1A Legacy
  • Pultec Pro Legacy
  • Precision Channel Strip
  • Precision Reflection Engine
  • Precision Delay Modulation
  • Precision Delay Modulation L
  • UA Precision Enhancer Hz
  • Raw Distortion
  • Ampeg® SVT-VR Classic Bass Amp
  • RealVerb‐Pro

UA 610-B Tube Preamp and EQ

UA 610-B Tube Preamp and EQ

Offrez à vos pistes la chaleur et le caractère légendaires du hardware classique que l’on retrouve sur les disques des Beach Boys et Coldplay. En modélisant le trajet du signal dans son intégralité, y compris les amplificateurs à lampes, les transformateurs ainsi que les comportements non-linéaires du circuit, le plug-in 610-B Tube Preamp and EQ insuffle la saturation et le détail organique à n’importe quelle source — que ce soit pour l’enregistrement ou le re-amping à travers le 610-B, grâce à la technologie Unison™ brevetée par Universal Audio.

Marshall<sup>®</sup> Plexi Classic Amplifier

Marshall® Plexi Classic Amplifier

Chef de fil incontesté des amplis guitare pour le rock and roll, le Marshall "Plexi" est aussi légendaire que la musique qu'il a contribué à créer. De Jimi Hendrix à Jimmy Page en passant par Duane Allman ou Eric Clapton, le "Plexi" est un mélange rageur de grognement, de sustain, de douceur et d'indécence, tout ce qui a défini le son rock. Développé par Softube, le plug-in Marshall Plexi Classic Amp reproduit le son de cet ampli légendaire avec un micro parfaitement placé par Tony Platt, l'ingénieur qui a enregistré les morceaux Back in Black et Highway to Hell d'AC/DC.

Fairchild<sup>®</sup> 670 (Legacy)

Fairchild® 670 (Legacy)

Le compresseur le plus convoité au monde, le classique Fairchild 670 tube limiter offrira à vos pistes et mixages la chaleur et le caractère uniques des lampes. Que ce soit pour une subtile compression sur la voix, ou des textures plus agressives pour les guitares, la basse ou un groupe de batterie, le Fairchild 670 ajoute cette « glue » caractéristique à n’importe quelle source que vous passerez dedans.

Teletronix<sup>®</sup> LA-2A Classic Leveling Amplifier (Legacy)

Teletronix® LA-2A Classic Leveling Amplifier (Legacy)

Avec sa délicate compression optique réagissant en fonction du signal d’entrée, ainsi que son amplificateur à lampes à la conception soignée, le LA-2A est LE compresseur incontournable des ingénieurs de mix à travers le monde — notamment pour les voix. Ses réglages de Gain et de réduction de crête Peak Reduction vous offrent le son de compression optique idéal pour les guitares, basses, batteries, et bien plus.

1176SE/LN<sup>®</sup> Classic Limiting Amplifiers (Legacy)

1176SE/LN® Classic Limiting Amplifiers (Legacy)

Confectionnez une compression FET classique et ultra-rapide à partir du compresseur le plus renommé au monde. Le 1176 attribue du punch, de la présence et du caractère, ainsi que son illustre distorsion harmonique aux batteries, voix, guitares et basses. Le 1176LN a marqué de son empreinte un nombre incalculable d’albums, de Led Zeppelin aux White Stripes en passant par Michael Jackson.

Pultec<sup>®</sup> Pro Equalizers (Legacy)

Pultec® Pro Equalizers (Legacy)

Mixez avec deux des EQ hardware les plus recherchés jamais créés — le MEQ-5 Midrange Equalizer et le EQP-1A Program Equalizer. Ces deux unités emblématiques à lampes vous offrent des courbes de réponse fréquentielles douces et soyeuses, ainsi que la chaleur et le caractère analogiques en abondance.

Precision Mix Rack Collection

Precision Mix Rack Collection

Comprenant les plug-ins Precision Channel Strip, Precision Reflection Engine, et Precision Delay Modulation, la Precision Mix Rack Collection offre quatre plug-ins modernes haute-fidélité pour l’enregistrement et le mixage. Performants et intuitifs, Precision Mix Rack Collection constitue un véritable arsenal impressionnant d’outils — parfait pour les débutants comme les professionnels les plus aguerris.

UA Precision Enhancer Hz

UA Precision Enhancer Hz

Sculptez avec habileté la réponse en fréquences dans le bas du spectre de votre musique avec le plug-in Precision Enhancer Hz. Capable de produire des résultats remarquables, avec un minimum de réglages, le plug-in Precision Enhancer Hz peut fournir à des grosses caisses de la densité, grossir des synthés basses, ou tout simplement rendre audibles sur de plus petits haut-parleurs les fréquences graves de vos pistes.

Raw Distortion

Raw Distortion

Modélisée à partir d’une Pro Co Rat vintage du début des années 80, la Raw Distorsion reproduit avec fidélité toute la dynamique agressive et le caractère sonore rugueux de cette pédale légendaire. Et avec la technologie Unison™, vous pouvez vous brancher directement dans l’entrée jack instrument Hi-Z de la face avant de votre Apollo Twin, 8 ou 8p, et revivre la même interaction avec le circuit et les niveaux de saturation pour un son, une réponse et des sensations identiques à ceux obtenus avec le matériel d’origine.

Ampeg® SVT-VR Classic Bass Amp

Ampeg® SVT-VR Classic Bass Amp

L'ampli basse Ampeg SVT a été lancé en 1969. Il reste aujourd'hui encore le maître incontesté du son de basse à lampes à haut niveau de gain. Développé par Brainworx, le plug-in Ampeg SVT-VR Classic Bass Amp capture à la perfection la puissance brute et la dynamique qui ont fait de cet ampli le modèle de prédilection des bassistes de rock, funk et soul. Enregistrez en temps réel en utilisant la technologie de préampli Unison™ pour retrouver le son et les sensations d'un véritable ampli basse SVT, ou faites rugir des prises directes un peu fades.

RealVerb Pro

RealVerb Pro

RealVerb Pro est une reverb modulable au son naturel, basée sur un jeu unique d’algorithmes développés par UA. En vous permettant de confectionner votre pièce comme vous l’entendez, la RealVerb Pro va bien au-delà des traditionnelles reverbs petites/grosses ou ternes/brillantes, et offre à vos pistes des réglages de diffusion facilités, sans distorsion, et des queues de reverb hyper longues.

Caractéristiques Principales

Interface audio 12 x 18 Thunderbolt 3 au format desktop, pour Mac et Windows, avec convertisseurs A/N et N/A de pointe hérités des célèbres interfaces Apollo X rackables.

4 préamplis micro Unison offrant d’impressionnantes modélisations d’amplis guitare et de préamplis micros à lampes et à transformateurs classiques

Traitement UAD-2 QUAD Core pour enregistrer au travers d’émulations logicielles de compresseurs vintage, d’égaliseurs, de magnétophones, de préamplis micros et d’amplis guitare avec une latence presque nulle

Système d'Enregistrement LUNA fourni — un logiciel de production musicale inspirant et totalement intégré

Produisez de la musique avec le Système d'Enregistrement LUNA — un logiciel d’enregistrement entièrement intégré conçu pour les Apollo (Mac/Thunderbolt)

2 entrées instruments Hi-Z Unison

2 sorties casques indépendantes

Micro de Talkback intégré pour communiquer avec les musiciens

Contrôle du monitoring facilité, écoute en Mono, Mute, DIM et contrôles d'écoute alternative

2 sorties monitor analogiques contrôlées en numérique pour une résolution maximale, quelque soit le niveau d'écoute

Jusqu’à 8 canaux numériques supplémentaires via l’entrée et la sortie optiques ADAT/SPDIF

Bundle de plug-ins UAD ”Realtime Analog Classics" inclus, contenant les compresseurs Teletronix LA-2A et 1176, les égaliseurs Pultec, le Préampli à Lampes & Égaliseur UA 610-B, etc. Les autres plug-ins UAD sont vendus séparément.

Fait tourner les plug-ins UAD via les formats VST, RTAS, et AAX 64 dans tous les séquenceurs audio logiciels

Conception analogique sans compromis, composants de qualité supérieure et construction haut de gamme

Le meilleur support technique fourni par des ingénieurs du son experts — par téléphone ou en ligne — gratuitement

Configuration Système Requise pour la Série Apollo X

MAC et PC:



  • Câble Thunderbolt 3 (non fourni)

  • Connexion Internet pour télécharger le logiciel et autoriser les plug-ins UAD

  • 6 gigaoctets de stockage disponible

  • Processeur Quad Core i7 ou plus recommandé

  • Pour plus d'informations concernant la compatibilité, rendez-vous à la page help.uaudio.com


MAC:



  • Port Thunderbolt 1, 2, ou 3 disponible

  • Les connexions Thunderbolt 1 et 2 nécessitent un adaptateur Apple Thunderbolt 3 vers Thunderbolt 2 (non fourni)

  • macOS 10.12 Sierra, 10.13 High Sierra, 10.14 Mojave, 10.15 Catalina, or 11 Big Sur


PC:



  • Port Thunderbolt 3 disponible

  • Windows 10 (64-Bit Edition)

Avis Clients

Apollo x4

Evaluation Globale

4.7/5
(169 avis)

A. Addario

9 juin 2021

X4 - The Perfect Portable Powerhouse!

Purchased for portable recording, specifically for a smaller desktop version of my Apollo 8. After some finagalling with the TB3-2 connector, got it hooked up properly to the existing 8 and 8p.
Very happy with the purchase!

F. Gálvez

5 juin 2021

UA-Apollo x4

The best decision I've made in a long time. Without a doubt the best of its kind!

E. Medynsky

21 mai 2021

UA-Apollo x4

I doubted this purchase for a long time, but still I decided to buy it. And you know what I'll tell you. This is the best interface I've ever seen. Do not hesitate for a second in buying this device.
The world's best sound quality, beauty of design and ease of operation are all apollo x4.
Perhaps I found my best interface!

U. Shree

13 mai 2021

Very Good SoundCard/ LOVE THIS

Very nice controls, good buildup, Amazing plugins , Pre Amps are powerfull & sound transformation ratio is really good.

M. Paxman

12 mai 2021

Excellent Upgrade

Well worth the upgrade from my original apollo twin - lots more juice to run plug-ins and the extra inputs and outputs are a big help. Is great with tools and logic. Well built and not expensive for what it is.

P. Singh

6 mai 2021

Love this gear

I have so much to learn. Nevertheless, I've already recognized the premier sound quality of the Apollo and UA gear. I've also been able to appreciate the intuitive, user friendly ability to interact and utilize the gear. I'm a beginner with all this stuff - This gear makes access to pro quality audio attainable - It's really quite amazing...

P. Singh

6 mai 2021

Love this gear

I have so much to learn. Nevertheless, I've already recognized the premier sound quality of the Apollo and UA gear. I've also been able to appreciate the intuitive, user friendly ability to interact and utilize the gear. I'm a beginner with all this stuff - This gear makes access to pro quality audio attainable - It's really quite amazing...

P. FAVIER

23 avril 2021

Super interface

Apollo x4 HE est une interface audio de très haute qualité avec un ensemble de plug-in de très haute facture. Je l'utilise en console avec Logic Pro ou seule avec LUNA qui est fourni gratuitement et qui permet des enregistrements de très bonne qualité.

T. Gregoire

9 avril 2021

Nice but expensive

I needed nothing less than 4 inpouts. I'm very happy with the pres and i appreciate the high quality of manufacture. Only negative point is the price's increase due to the AKM trouble.

R. Neville

5 avril 2021

Amazing

I wanted a rack mount interface but decided to go with this instead because it’s portable and I absolutely love it. 4 unison mic pres, 2 monitor outs and 4 more line outs. Plenty packed in this box. I also just ordered an octo satellite and waiting for that to come in!

J. Egge

21 mars 2021

Meets all expectations, and considering what's here, is a solid value

Yes, it's expensive compared to other interfaces, but if you're buying a UA interface, hopefully you already understand why. You really can't replicate what's being offered here in one ecosystem. The plugins are unbeatable, and the latency is nearly nonexistent. With everything you're getting considered, I actually feel like it's a great value.

I initially bought an Apollo Twin X duo, which was great, but quickly realized I really needed more DSP power for what I'm doing. Rather than buy a Satellite that would have ended up with a total price tag equal to the x4, I realized that just getting the x4 was the smart way to go. Having two more Unison pres is handy.

If working within the Apollo ecosystem, if you ever have a need for more than two ins, the x4 is the way to go. With an x4 and an x8 rack, you can have enough XLR ins and pres to mic a full drum kit, and have the nice control unit in front of you. The scalability and consistency in sound and full use of plugins on all channels is excellent.

I've only got a dozen or so plugins, but every one of them is fantastic, and having my computer only have to worry about what my DAW is doing, not running a bunch of plugins, is really nice, plus the UAD plugins are outstanding and I like working in one ecosystem for that as much as possible. Considering how much it would cost me to get the kind of production value with hardware that I can get out of these units and a few hundred in plugins, I feel the whole system is a great value. I could never afford these hardware units, and I can get drums that sound as huge and powerful as my favorite albums. I never dreamed I'd have the ability to get sound this good at home for what these have cost.

You can absolutely spend 10% of the cost of this unit and get recording into a computer, but you're buying the ecosystem here, and the x4 is a very solid starting point to dive in. Enough mic pres just in this unit to do a live recording of acoustic instruments and room mics, or live recordings of multiple instruments, or even just the convenience of leaving your favorite setups and favorite mics hooked up without having to re-do your studio setup every time by running new cables and setting up different plugins is worth it. The time saved in having channels and mics already staged lets me get into playing and focusing on making music with a minimum of effort.

E. Gilmore

10 mars 2021

Perfection!!!

I work with Mike Stern for 6 years now, both as his bass player and his recording sessions guy. Everything you ever dreamed of is in that box, the plugins are top notch, The preamps are as clear as a bell.
This is the real deal, and this is as good as it gets.

I. Rosenberg

9 mars 2021

Great but perhaps not great value

I needed a 4 input audio interface to record and produce my own songs but was hesitant to get UAD because (1) I have a very fast Mac so figured I don't need the outboard DSP, (2) I already have a bunch of plugins that get the job done (Fabfilter, Waves, etc), (3) UAD is expensive relative to other interfaces that have similar sound quality, and (4) I didn't have any burning desire to have vintage pre-amp or compressor plugins that are 95% of the way there in terms of realism vs 80% or whatever available elsewhere (I'd rather spend my energy making great arrangements and musical ideas but maybe I'm just not deep enough down the gear rabbit hole yet).

I first purchased the Audient id44 which is actually an outstanding value vs the higher priced Apollo. I think the id44 input / output sound quality is just as good (maybe even better? I didn't A/B closely but this was a cursory impression) and it's well-built and has independent knobs for each channel vs the one-knob design of the x4. However, I found that I was missing the ability to hear my vocals with compression and reverb in my headphone mix with low latency in complicated mixes where the buffer size is higher. Headphone mix reverb can be achieved through an aux track in the DAW with predelay set to minimum, blended with the direct signal, but I found it difficult to hear my own vocals in the headphone mix on it without compression on the direct signal because I have a big dynamic range and even when I cranked the headphone volume knob, I couldn't quite hear myself.

So I took the plunge and paid significantly more for the Apollo x4. They are both great interfaces but I love the fact that I can just set my session to 1024 buffer size, have heavy compression and reverb in my headphone mix (not printed) and have no latency as I sing into the session. It's just easy and I can easily hear myself as loud as I want relative to the mix as I'm tracking vocals. The included plugins are good - I don't have a discerning enough ear to care much about the character of the 1176 / LA2A / vintage EQ emulation vs just throwing FabFilter Pro C / Pro-Q / CLA Vocals / CLA-2A on it. But the plugins are nice.

Having the four inputs is great because I can plug my Korg Kronos in (two inputs), a guitar, and a mic and not have to keep patching cables in and out. And I can sing and record the keyboard audio at the same time. Not a need-to-have of course - there are workarounds you can do - but this is pretty seamless. The hardware feels super well made, the software works well, the audio quality is great. I personally haven't yet used the UAD plugins much within the session yet and mostly am just using them for headphone monitoring or printing a pre-amp / light compressor vocal chain to the track from the console. The reason is I'm on a laptop and I like to move around, edit in bed, on the couch, outside, etc and it's annoying to have to have the device attached for the UAD plugins to work in a session.

Another minor nice benefit of the x4 is because the physical knob positions are digital (lights indicate where the knob is turned), you can save the configuration in the Console if you want to record at the same levels later and recall it easily vs the Audient where the physical pre-amp knobs are traditional knobs so aren't saveable from the Audient console app.

You definitely can't go wrong with the Apollo x4 if you have the cash but it may be overkill for some and it's definitely a bit of an unnecessary luxury. You can make great music on a much cheaper piece of gear and cheaper plugins, particularly if you have a modern computer that has horsepower - but I do find this device gets rid of some friction and just works seamlessly which is nice.

I haven't tried Luna so won't opine but from what I've seen, I can't imagine it will be a fruitful endeavor for UA.

One minor gripe - I wish the console app let you automatically output the stereo 1/2 from Logic into a virtual channel so it could be adjusted up and down in both the headphone mix and studio monitor mix. You can't adjust the level of the DAW output specifically unless you set up a virtual channel to stereo outs 7/8 or 9/10, which is a fine workaround but then if you are working away from the Apollo, there is no 7/8 or 9/10 in the Macbook Speaker I/O so I don't hear an output when I unplug and i have to reroute everything to Stereo 1/2 when away from the Apollo. Maybe there's a better way to handle this but I've definitely had a few little hiccups like this that are sometimes fixable if you search around but there's a little bit of a learning curve.

J. Okonji

9 mars 2021

Power House

Just an add up from my previous review.. this Apollo x4 is a power house, you know what I meant' if you're a sound engineer and understand how to use... but don't say I didn't warn you, Universal Audio are waiting to shave your account with does powerful Plugins too. I don't blame them anyway' cause they know we still gonna make them powerful music too.
I don't mind to be an ambassador, Am impressed with this device...Ka-ching

J. Brown

8 mars 2021

Amazing quality

The best audio interface I have ever used. The sound quality is superior as well as ease during tracking due to low latency. I have tons of fun in the studio with UA gear. Good times.

J. Doctor

5 mars 2021

Apollo X4

This is best desktop unit available on the market hands down, the two headphones output and talk back feature makes it a complete portable studio, the clarity of the mic pres and ease of operations with software makes uad the best.

A. Kieper

3 mars 2021

Perfect for me

I got the Apollo X4 as an upgrade from a Scarlett 2i2, and it's a massive upgrade. The mic pres sound clean and clear, the x4 has a reasonable amount of i/o, more than enough for a home studio, and the capability to use UAD plugins and LUNA made the X4 a no brainer for me. No regrets. Highly recommended

V. Shcherbin

3 mars 2021

UAD X4

A great option after the APOLLO TWIN X, more inputs for voice and instruments, more DSP, and as always great sound! Together with the OCTO Satellite, the capabilities have increased many times.

P. Nikpour

22 février 2021

Amazing gear

This is the 3rd Generation of the Apollo devices and I literally feel the warmth and the wideness of the sound.thanks to UA team for having our back for decades.

J. Okonji

22 février 2021

Powerful Interface... But expensive Plugins

Am not into reviewing product, however I will say that the Apollo x4 is a nice device, I like the design and looks, it has this attractive looks on my home studio, Apollo x4 is good for people who has less power cpu computer, cause it has good built-in DSP, but the downside why I gave the Apollo x4... A 4star is because the device only comes with 13 power plugins... you will have to do community fund raising, add your family inheritance, and if you are married to a rich spouse' oh boy, you will have to empty your joint account to buy all this expensive plugins from UAD, can you imagine that, apart from the expensive plugins the machine is on point. And I don't mind to an ambassador for UAD cause am impressed with this device.