All online store proceeds Tuesday (6/2) will be donated to charities supporting racial equality and justice.

Plug-in Fender® '55 Tweed Deluxe

Plug-in Fender® '55 Tweed Deluxe

Unison Activé

  • Vue d'ensemble
  • Caractéristiques
  • Avis Clients
  • 4.6/5
    (467 avis)

Prix tarif : $199.00

$99.00

Vous économiserez 50%

Vous n'avez pas d'article dans votre panier.

Prix tarif : $199.00

$99.00

Vous économiserez 50%

4.6/5
(467 avis)

Vous n'avez pas d'article dans votre panier.

Retrouvez la clarté, la vibration et le mordant de l’ampli le plus emblématique jamais conçu
par Leo Fender

Les amplificateurs vintage Fender Tweed Deluxe sont le Saint Graal du son et il y a une bonne raison à cela. Leurs sons clairs à bas volume sont purs et complexes. Et quand vous poussez le volume, vous êtes saisi par une saturation douce et resplendissante, avant d'arriver à une épaisse distorsion totale des lampes.

Après plus de deux années de recherche et développement, Universal Audio est fier de présenter le plug-in Fender ’55 Tweed Deluxe pour systèmes UAD-2 et interfaces Apollo. Conçu à 100 % par Universal Audio et approuvé par Fender Musical Instruments, le plug-in ’55 Tweed Deluxe capture chaque nuance de cette machine à sons historiquement incomparable en émulant le moindre élément du célèbre circuit 5E3 Deluxe.

Vous pouvez maintenant :

Utiliser votre Apollo pour enregistrer au travers de la seule émulation authentique d'un amplificateur Fender Tweed Deluxe de 1955 – sans latence

Enregistrer facilement des sons studio parfaits de l'ampli avec différentes combinaisons et positions de microphone – sans problèmes de phase

Profiter des résultats d'un projet ayant nécessité deux années de R&D approfondie – la première véritable émulation d'ampli de guitare

Ré-amplifier avec n'importe quel système UAD-2 des pistes déjà enregistrées

Exemples sonores

Exemples sonores
UAD Tones & Techniques:
UAD Tones & Techniques:

UAD Tones & Techniques:

Plug-in Fender '55 Tweed Deluxe avec Josh Smith

L'histoire du Tweed

L'histoire du Tweed

Le Deluxe a été l'un des premiers modèles d'ampli conçus par Leo Fender, dont les premières versions ont été produites en 1946 – des années avant la sortie de ses premières guitares électriques solid body. Après diverses modifications du circuit, Fender a abouti en 1955 au Deluxe 5E3 à « large panneau » maintenant historique. Cette version est devenue un modèle favori des musiciens de country, blues, et au début du rock comme ampli de concert ultime en bar, petit club, et comme ampli de studio, avec son unique haut-parleur de 12" et ses deux lampes de puissance 6V6 délivrant environ 15 watts.

Une infinité de sons

Une infinité de sons

Avant l'invention des pédales de saturation, d’amplification et de distorsion, les ingénieurs du son et les guitaristes appréciaient l'étrange capacité qu’a le Tweed Deluxe de « parler au micro » avec un équilibre parfait de douceur, de détails, de compression et - lorsqu'on le pousse - de magnifique indécence. Du rugissement sauvage de Neil Young aux textures chantantes de Daniel Lanois, des premiers boogies de Billy Gibbons aux sonorités mélodiques de Larry Carlton, le Tweed Deluxe ne demandait qu'à être enregistré.

Grâce à la science nous avons trouvé...<br>la magie

Grâce à la science nous avons trouvé...
la magie

À cette fin, Universal Audio a choisi deux amplis Tweed Deluxe d'origine de 1955 comme « unités de référence » pour l'émulation. Cela fut le début d'un projet de R&D de deux ans pour capturer chaque composant – du matériau du haut-parleur et de la dissipation thermique aux capacités de filtrage et aux transformateurs – les ingrédients essentiels qui permettent au Tweed Deluxe de produire des sons expressifs, dynamiques et faciles à enregistrer, rien qu'avec des commandes de volume et de tonalité.

Trois choix de haut-parleur pour<br>définir le genre

Trois choix de haut-parleur pour
définir le genre

Le plug-in ’55 Tweed Deluxe vous propose trois modifications hot rod de haut-parleur auxquelles les pros font appel depuis plus de 40 ans. Le haut-parleur Jensen P12R 1955 de série vous donne des aigus résonants et de gros graves, tandis que le Celestion de 25 watts donne d'épais médiums, des aigus veloutés, et une voix plus agressive. Enfin, le JBL-D120F – une bête Hi-Fi de 120 watts – reste propre et pur avec une présence plus aérienne que le Jensen d'origine, vous donnant un claquant étendu dans les aigus.

Une configuration à deux micros avec<br>un placement expert

Une configuration à deux micros avec
un placement expert

Le plug-in ’55 Tweed Deluxe offre des sons pris avec plusieurs micros savamment placés et choisis dans une collection de modèles de légende – sans aucun problème de phase. Mixez et appariez des micros rares comme un Beyer M160 de 1960 et un Sennheiser MD-421 blanc, un Royer R-121 moderne et un Neumann U-67 vintage des Ocean Way Studios, trié sur le volet. Ensuite, utilisez le mélangeur de micros intuitif pour relever vos sonorités avec les commandes de niveau, de panoramique et de filtre passe-haut. Enfin, vous pouvez régler chaque micro sur une position secondaire hors axe pour plus de possibilités de modification du son.

Technologie Unison<sup>™</sup> pour interfaces Apollo

Technologie Unison pour interfaces Apollo

Exploitant la révolutionnaire technologie Unison d'UA, le plug-in '55 Tweed Deluxe vous restitue l'impédance, l'étagement du gain et les comportements des circuits qui ont contribué à faire du Tweed Deluxe un des amplis de guitare les plus enregistrés de l'histoire. Et comme sur l'ampli d'origine, vous pouvez vous brancher à n'importe laquelle des quatre entrées de l'ampli et obtenir différents niveaux de gain et des changements d'impédance, ou coupler les entrées et mélanger les canaux à l'aide d'un câble vintage en « Y ».

Note: les noms d'artistes cités ici ne représentent en aucun cas un endorsement par Universal Audio ou l'un de ses produits

Caractéristiques Principales

Tweed Deluxe sous licence de Fender®, modélisé par Universal Audio

Émulation de la totalité du circuit 5E3 du Tweed Deluxe

Technologie Unison permettant une interaction authentique de la guitare avec les interfaces Apollo

Émulation de haut-parleur/baffle de haute qualité

La première modélisation complète d'un amplificateur pour guitare réalisée par UA

Avis Clients

Fender '55 Tweed Deluxe

Evaluation Globale

4.6/5
(467 avis)

佐. 泰将

30 mai 2020

Good!

Very nice sound!
It is Crazy!

k. andrews

29 mai 2020

love it

pop on both the ribbon mics and it has wonderful body

J. Bru

27 mai 2020

Alucinante!!!!!

Soy usuario de Fender y conozco bastante bien los amplificadores. La versatilidad de este plugin es alucinante, tienes tres altavoces para elegir lo cual te da muchas opciones. Puedes obtener un sonido más limpio y cristalino o bien, una saturación muy agresiva, recreando su sonido a válvulas.

A. Levy

23 mai 2020

Dial it in

This really takes some tweaking but if you work all the parameters you can dial it in and make it sound like the Fender you want.

J. Sutherland

23 mai 2020

Sounds Amazing

When I bought the Apollo I had every intention of miking cabs which I will still do, but this plugin sounds amazing and will definitely be used to record guitars in my future.

D. Mirny

23 mai 2020

Real thing!

this amp sounds identical to my real Tweed Deluxe

A. Taylor

22 mai 2020

Disappointed


I was hoping for a classic unique sound.
Doesn’t really do it for me , sorry to say

A. Annear

16 mai 2020

Great vintage tones

Love all the tones here but the vintage tones are spot on. Side by side comparisons resulted in an obvious winner this plugin. The sad part is now I do t have to do the ceremonial mic set up and fishing for tones. The upside, I now have them easily accessible.

G. Merino

15 mai 2020

Awesome!

This plugin feels real. seriously recommended!

K. Boaten

15 mai 2020

Horrible Sound

Does no justice to what fender stand for and make. I have a 1971 Strat and it sounds terrible through this amp sim. Very disappointed.

J. Cillo

14 mai 2020

Amazing tone, feel and dynamics

I’m blown away by every aspect of this plugin. Living in a place where I can’t use amps at recording levels, this plugin has been key for me finding the tones for my guitar.

m. olson

14 mai 2020

It sounds like it looks

It’s for that 60’s distortion sounds real dirty no harmonic overdrive that I guess would work if you’d going for a Neil young sound but I just don’t really use it and I’m a rock guy mostly progressive and alternative

T. Whibley

14 mai 2020

I sold my Princeton!!

I love the sound of this, First I did an A/B between my real 65prri , then add the galaxy echo plug for reverb and I can record all night without bothering anyone.
I had to get my prri real loud to get to the sweet spot.
The 55 Tweed is now my go to guitar sound from sweet clean to all out distortion/fuzz!
Also enjoying the Marshall Plexi and thinking of spending to upgrade to the full version.
As with all amp sims YMMV and I have owned most of the stuff out there with S-Gear being right up there but for me this is what I like.
Thanks UA

T. Paukner

14 mai 2020

Unuseable

Let me start my saying that UA actually had something very decent going here: the amp actually feels like a real amp and is more "3d" than any other simulations I tried.
BUT the drive on that Thing is horrible. Absolutely bad. Unusable. I will say that again in case you didnt get it: It. Is. Bad.
Not your typical "its ok but bad compared to the original amp that Costs 1.5k+".
Bad as in among the worst I´ve ever heard in simulations. I´m talking about Freeware bad. Ever tried to just amp your guitar via a Saturation Plugin for giggles with Nothing else in the effect chain? Yeah, thats the Level were Talking About here.
Now you might think: well I want that Fender Simulation just to Play clean with any gain anyways. Impossible. Thing breaks up immediately. There a Tiny sweet spot where it doesnt. So in order to avoid the horrible overtones, you will Play like a p*ssy, because every time you Play a note strong or with Emotion, the amp breaks up. And you don´t want that.
Worst experience probably in my amp testing life. It´s like somebody with a taser stands behind you, tasering the life out of you one you Play loud, very very limiting for your playing.

Let me end on this note: the demo video on this site is fake. He clearly Plays the actual amp, not the UA Simulation, same probably goes for the demo tracks. Can´t be sure.
I also call BS on those Reviews saying "I got the real Thing and this Simulation sounds just alike". Yeah yeah, I´ve played the real Thing. Let me tell you that its distorion does NOT Sound like a hord of irate wasps that are trying to rape you.
Loved every single UA Plugin I got up to this Point.
Now I bought this Thing on sale and with a Coupon for 75 bucks, and still feel scammed.
It´s so sad, because as I said, this Thing feels 3d, you can feel it react and move to your playing like a real amp, but then the drive, trust me the drive, even the tiniest bit of it, ruins everything.

M. Borholm

8 mai 2020

Fender amp

I bought this plug in to save a little time when I didn’t want to set up my real deluxe for recording but when i got it i must say i was a little underwhelmed because it didn’t sound like it did on the demo clip UA had made with Josh Smith but then i spoke to a mate of mine and he told me to put it in unison slot and wow now its awesome so i might suggest that perhaps when we purchase a plug in a little where best to place things would make all the difference but all in all i love UA in all its entirety and i love where the company is going particularly with LUNA thanks UA

E. Gunnlaugsson

7 mai 2020

Thanks, UA!

Love fender amp and i love this softwere with ent reverb on it it sounds amazing

M. Pineau

29 avril 2020

The search is over!

The 55 Tweed Deluxe is unbelievable. I've just moved over to UA hardware and software with an Apollo Twin. Recording guitar no longer frustrates me, using the 55 Deluxe helps the guitar fit right in its place.

Thanks, UA!

Utilisateur UAD

27 avril 2020

Does not replace a real amp but

in my opinion, one of the closest digital emulation of a real amp. And it is sufficient to have a very great sound when recording.

m. Hensley

27 avril 2020

Why the hate for this plugin?

I love it. I've been recording through it with my Tele, and I'm getting great results.

S. Osman

19 avril 2020

a little disappointed

when I first tried this plugin I was impressed.. it seemed to be giving me a good overdrive and then cleaning up well with just the use of the guitar's volume pot. However since actually owning it and putting it through its paces.. I'm no longer impressed, the overdrive aspect has a lot of anomalies, weird sounds that are not what comes out of real gear.. it's not an acceptable and usable sound for me, it cleans up quite nicely but then if you bypass it the clean sound is better.. at best it provides a reasonable crunchy sound that you could not get without it.. so for those looking to get a crunchy tone it will work..but I guess as I own an ox amp top box and a morgan mvp23 head I should not be expecting to be blown away by a plug-in like this.. its ok but it's not what I first thought it was. I think its a tone that does sit well in a recording though.. if I'm jamming away whilst watching a film for example ( not something I do often I must add! ) the tone sits well in amongst the soundtrack.