Arrow

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  • Vue d'ensemble
  • Plug-Ins Inclus
  • Caractéristiques
  • Avis Clients
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Vos Enregistrements vont Devenir des Tubes grâce aux Convertisseurs Originaux d'UA et au Son Classique des Studios.

Arrow est la toute première interface d'enregistrement audio au monde au format desktop pour Mac et Windows alimentée par le port Thunderbolt 3. Elle comprend des convertisseurs audio haut de gamme, deux préamplis micro Unison™ et une suite de plug-ins UAD pour des résultats de qualité studio.

Le son de cette interface compacte 2x4 surclasse tous les modèles de sa catégorie grâce aux célèbres convertisseurs UA dérivés de la série phare d'interfaces audio Apollo. Et avec sa technologie Unison ainsi que son processeur UAD-2 Solo Core intégré, vous pouvez enregistrer au-travers d'outils audio classiques, notamment l'Égaliseur et Préampli à Lampes UA 610-B, les compresseurs LA-2A et 1176, ou encore l'émulation authentique de l'ampli Marshall Plexi — le tout avec une latence quasi nulle, et ce quel que soit le réglage du buffer de votre logiciel audio.

Vous Pouvez Désormais :

Enregistrer en profitant de convertisseurs A/N et N/A haut de gamme — les mêmes qui ont servi à créer des centaines de tubes

Enregistrer avec une latence presque nulle au travers des émulations de préamplis micro et d'amplis guitare de Neve®, API®, Marshall®, Fender® et bien d'autres, grâce à la technologie Unison™*

Mixer avec les plug-ins UAD inclus, notamment les compresseurs Teletronix® LA-2A et 1176, les égaliseurs Pultec®, etc.

Créer de la musique partout où vous allez avec une interface robuste tout en métal, à la qualité sonore supérieure et alimentée par le port Thunderbolt 3

Unison Enabled
Arrow unit rear

Technologie Unison pour des Émulations de Préampli Micro et Guitare Époustouflantes

La technologie Unison qui équipe l'interface Arrow vous permet de profiter du son et des sensations des préamplis les plus prisés au monde, notamment le Préampli à Lampes 610-B, d'authentiques émulations de préamplis micro de Neve® et API®, mais aussi des simulations d'amplis guitare de Fender® et Marshall® — avec leur propre impédance, "sweet spot" de l'étage de gain et comportement des circuits.*

Le secret de la technologie Unison repose sur son intégration matérielle/logicielle entre les préamplis micros de l'Arrow et le processeur UAD-2 SOLO Core intégré. Placez simplement un plug-in de préampli Unison sur l'entrée micro dans la Console logicielle de l'Arrow, et celle-ci reconfigure automatiquement l'impédance et l'étage de gain physiques de l'interface — vous retrouvez ainsi le son classique des préamplis micros à lampes et transformateurs, et amplis guitare les plus enregistrés de l'histoire.

Regardez la vidéo du comparatif entre le matériel et les plug-ins Unison

Une Suite Complète de Traitements de Studio Classiques Intégrés

Une Suite Complète de Traitements de Studio Classiques Intégrés

Arrow est fournie avec une suite exceptionnelle d'émulations logicielles de périphériques analogiques, dont les Teletronix LA-2A, 1176LN, les Égaliseurs Pultec et le Préampli à Lampes UA 610-B doté de la technologie Unison. Ces plug-ins Realtime Analog Classics ont été développés par la célèbre équipe d'ingénieurs développeurs d'UA. Ils se placent comme des références pour toutes les autres émulations de matériels.

De la chaleur des lampes des égaliseurs Pultec sur les guitares au limiteur subtil du LA-2A sur des voix, vos enregistrements vont faire un bond de géant en termes de richesse et de complexité analogiques.

Voir les plug-ins inclus   |    Regardez la video de l’enregistrement live

Amplis Guitare et Basse Vintage

Pour les guitaristes et les bassistes, l'entrée instrument situé en façade de l'Arrow intègre la technologie Unison. Celle-ci vous donne accès aux meilleures émulations d'amplis tels que le Fender® '55 Tweed Deluxe, l'ampli basse Ampeg® B-15N et le Marshall® Plexi Classic inclus. Tous bénéficient d'une latence presque nulle pour composer et enregistrer.

Accédez à l'Univers des Plug-Ins UAD

En plus de plug-ins Realtime Analog Classics fournis, Arrow vous ouvre les portes de la collection complète des Plug-Ins UAD maintes fois primés — comprenant des Égaliseurs, Compresseurs, des Réverbes, Magnétophones vintage, un Auto-Tune, etc. — en temps réel, et ce sans surcharger les ressources CPU de votre ordinateur. Avec les émulations exclusives de Neve, Ampex, Lexicon, Fender, Marshall, Antares, KORG, MOOG, etc.*, les possibilités créatives sont presqu'infinies.

Une Interface Nomade

Avec sa construction tout en métal très résistante et son alimentation par le port Thunderbolt, l'Arrow est la seule interface audio portable "pratique" capable de fournir des résultats de qualité studio. C'est comme si vous aviez un studio analogique virtuel complet sur votre bureau, mais que vous pouvez aisément transporter dans la sacoche de votre ordinateur portable.

*Arrow Inclut le Bundle de Plug-Ins UAD "Realtime Analog Classics". Les autres plug-ins UAD sont vendus séparément.

Arrow se connecte uniquement par Thunderbolt 3, sur Mac ou sur PC. Arrow n’est pas compatible avec les versions antérieures à Thunderbolt 3. Pour plus d’info, suivre ce lien.

Realtime Analog Classics Bundle

Avec le Realtime Analog Classics Bundle, vous avez accès à des périphériques de légende comme le compresseur Teletronix® LA-2A et l’égaliseur Pultec® EQP-1A. Vous bénéficiez également d’incroyables émulations d’amplis guitare et basse développés par Softube, ainsi que le plug-in emblématique d’UA, le 610-B Tube Preamp.

    • UA 610‐B
    • Marshall Plexi Classic Amplifier
    • Teletronix LA‐2A Legacy
    • UA 1176LN Legacy
    • UA 1176SE Legacy
    • Pultec EQP‐1A Legacy
    • Pultec Pro Legacy
    • Precision Channel Strip
    • Precision Reflection Engine
    • Precision Delay Modulation
    • Precision Delay Modulation L
    • Raw Distortion
  • Ampeg® SVT-VR Classic Bass Amp
  • RealVerb‐Pro

UA 610-B Tube Preamp and EQ

UA 610-B Tube Preamp and EQ

Offrez à vos pistes la chaleur et le caractère légendaires du hardware classique que l’on retrouve sur les disques des Beach Boys et Coldplay. En modélisant le trajet du signal dans son intégralité, y compris les amplificateurs à lampes, les transformateurs ainsi que les comportements non-linéaires du circuit, le plug-in 610-B Tube Preamp and EQ insuffle la saturation et le détail organique à n’importe quelle source — que ce soit pour l’enregistrement ou le re-amping à travers le 610-B, grâce à la technologie Unison™ brevetée par Universal Audio.

Marshall<sup>®</sup> Plexi Classic Amplifier

Marshall® Plexi Classic Amplifier

Chef de fil incontesté des amplis guitare pour le rock and roll, le Marshall "Plexi" est aussi légendaire que la musique qu'il a contribué à créer. De Jimi Hendrix à Jimmy Page en passant par Duane Allman ou Eric Clapton, le "Plexi" est un mélange rageur de grognement, de sustain, de douceur et d'indécence, tout ce qui a défini le son rock. Développé par Softube, le plug-in Marshall Plexi Classic Amp reproduit le son de cet ampli légendaire avec un micro parfaitement placé par Tony Platt, l'ingénieur qui a enregistré les morceaux Back in Black et Highway to Hell d'AC/DC.

Teletronix<sup>®</sup> LA-2A Classic Leveling Amplifier (Legacy)

Teletronix® LA-2A Classic Leveling Amplifier (Legacy)

Avec sa délicate compression optique réagissant en fonction du signal d’entrée, ainsi que son amplificateur à lampes à la conception soignée, le LA-2A est LE compresseur incontournable des ingénieurs de mix à travers le monde — notamment pour les voix. Ses réglages de Gain et de réduction de crête Peak Reduction vous offrent le son de compression optique idéal pour les guitares, basses, batteries, et bien plus.

1176SE/LN<sup>®</sup> Classic Limiting Amplifiers (Legacy)

1176SE/LN® Classic Limiting Amplifiers (Legacy)

Confectionnez une compression FET classique et ultra-rapide à partir du compresseur le plus renommé au monde. Le 1176 attribue du punch, de la présence et du caractère, ainsi que son illustre distorsion harmonique aux batteries, voix, guitares et basses. Le 1176LN a marqué de son empreinte un nombre incalculable d’albums, de Led Zeppelin aux White Stripes en passant par Michael Jackson.

Pultec<sup>®</sup> Pro Equalizers (Legacy)

Pultec® Pro Equalizers (Legacy)

Mixez avec deux des EQ hardware les plus recherchés jamais créés — le MEQ-5 Midrange Equalizer et le EQP-1A Program Equalizer. Ces deux unités emblématiques à lampes vous offrent des courbes de réponse fréquentielles douces et soyeuses, ainsi que la chaleur et le caractère analogiques en abondance.

Precision Mix Rack Collection

Precision Mix Rack Collection

Comprenant les plug-ins Precision Channel Strip, Precision Reflection Engine, et Precision Delay Modulation, la Precision Mix Rack Collection offre quatre plug-ins modernes haute-fidélité pour l’enregistrement et le mixage. Performants et intuitifs, Precision Mix Rack Collection constitue un véritable arsenal impressionnant d’outils — parfait pour les débutants comme les professionnels les plus aguerris.

Raw Distortion

Raw Distortion

Modélisée à partir d’une Pro Co Rat vintage du début des années 80, la Raw Distorsion reproduit avec fidélité toute la dynamique agressive et le caractère sonore rugueux de cette pédale légendaire. Et avec la technologie Unison™, vous pouvez vous brancher directement dans l’entrée jack instrument Hi-Z de la face avant de votre Apollo Twin, 8 ou 8p, et revivre la même interaction avec le circuit et les niveaux de saturation pour un son, une réponse et des sensations identiques à ceux obtenus avec le matériel d’origine.

Ampeg® SVT-VR Classic Bass Amp

Ampeg® SVT-VR Classic Bass Amp

L'ampli basse Ampeg SVT a été lancé en 1969. Il reste aujourd'hui encore le maître incontesté du son de basse à lampes à haut niveau de gain. Développé par Brainworx, le plug-in Ampeg SVT-VR Classic Bass Amp capture à la perfection la puissance brute et la dynamique qui ont fait de cet ampli le modèle de prédilection des bassistes de rock, funk et soul. Enregistrez en temps réel en utilisant la technologie de préampli Unison™ pour retrouver le son et les sensations d'un véritable ampli basse SVT, ou faites rugir des prises directes un peu fades.

RealVerb Pro

RealVerb Pro

RealVerb Pro est une reverb modulable au son naturel, basée sur un jeu unique d’algorithmes développés par UA. En vous permettant de confectionner votre pièce comme vous l’entendez, la RealVerb Pro va bien au-delà des traditionnelles reverbs petites/grosses ou ternes/brillantes, et offre à vos pistes des réglages de diffusion facilités, sans distorsion, et des queues de reverb hyper longues.

Caractéristiques Principales

Interface audio 2x4 au format desktop alimentée par le port Thunderbolt 3 avec conversion audio 24 bits / 192 kHz haut de gamme

Émulations Unison de préamplis micro et d'amplis guitare de Neve®, API®, Manley®, Marshall®, Fender®, etc.*

Traitement UAD en temps réel permettant d'enregistrer avec des plug-ins d'effets UAD classiques et une latence presque nulle, quel que soit le réglage de la mémoire tampon logicielle

Inclut des émulations de compresseurs, égaliseurs et réverbes de studio, ainsi que des amplis guitare et d'autres effets grâce au bundle "Realtime Analog Classics"

Connexion aux ordinateurs Mac et Windows et alimentation par le port Thunderbolt 3, pour un transport aisé et un encombrement de câbles réduit

Câble Thunderbolt 3 vendu séparément

Configuration minimale requise pour Arrow

Pour des informations complètes concernant les compatibilités, veuillez visiter la page help.uaudio.com


  • Ordinateur Mac ou PC équipé Thunderbolt 3 via connectique USB-C

  • Câble Thunderbolt 3 (vendu séparément)

  • (Mac) macOs 10.12 Sierra ou 10.13 High Sierra

  • (Win) Windows 10 Anniversary Update (64-Bit Edition)

  • 6 Go d’Espace Disque disponibles

  • Connexion Internet pour télécharger le logiciel et l’autorisation des plug-ins

  • Microprocesseur Quad Core i7 minimum recommandé

Avis Clients

Arrow

Evaluation Globale

4.3/5
(195 avis)

R. Behava

19 août 2019

Franchement bon son juste petit problème

Très bon matériel
Franchement bon son
Marche nickel avec les derniers model iMac ou MacBook 2018 2019.. Ceux de 2015 ou avant faut un adaptateur pour alimenter USBc thunderbolt 3
thunderbolt 3 alimentation USBc pas fournis.. Mais il existe des alternatifs regarder sur YouTube ou sur les forums.. Même avec thunderbolt 2 on peut acheter un truc qui va avec qui l'alimente mais faut y mettre le prix

J. Vargas Campuzano

19 août 2019

Just fantastic

I always told myself I wouldn’t fall in the “UAD trap” as I called it, but recently I moved and thought I’d give it their cheapest product a chance, just to see what all the fuzz is about.
And, well... holy sh*t! I got the neve preamp to track some vocals and try the unison tech, it sounds almost the same as the 1073 I rent, then I got more plugins; so yeah, I fell in the trap, but I’m pretty happy with that.

If you’re wondering whether you should get into the UAD world, I’d advise you do so but with caution, their sound is addictive (and prices a little steep)

A. Hutnick

18 août 2019

Very good interface

The sound quality is really good and the plugins I tried were quite excellent . I do wish there was more processing power to run more plugins and I do wish a Thunderbolt 3 cable had been included. Still a really good value and no buyers remorse!

K. Nygren

17 août 2019

RLM - Swedish rapper

I love it, it is awesome! BUT i’m kind of sad that i didnt manage to get my mac and thunderbolt 3 in time so i could get autotune for free for it. And i was hoping that the neve 1073 preamp was included. Other than that then i love it with my sontronic mic

D. Willis

10 août 2019

Definitely worth the money for mobile recording

great for mobile recording. not so much for mixing on the road as the single dsp won't handle very much in the way of plugins. The unison plugins especially the preamps for recording make this worth the money. It is bus powered so that is 1 less power cord to deal with when on the road in tight spaces which is a plus for me. Great sound quality to the recordings especially the vocals.

a. marshall

9 août 2019

Arrow is amazing but Plugings don’t work without it being plugged in

If you own the Plugings why restrict people from using without having the arrow plugged in that defeats the process of being portable when I go to a difference setup they don’t work

s. sun

8 août 2019

性价比极好的一款产品

从发布到现在买了两只Arrow产品,这也是我在Apollo产品线中最钟爱的,它不需要外接电源,不需要占用很多空间,更拥有同样的话放模块,对于Demo的录制,它在实用性上远超其他产品,又因为产品价格,导致根本没有同类产品可以和他PK.

s. sun

8 août 2019

性价比极好的一款产品

从发布到现在买了两只Arrow产品,这也是我在Apollo产品线中最钟爱的,它不需要外接电源,不需要占用很多空间,更拥有同样的话放模块,对于Demo的录制,它在实用性上远超其他产品,又因为产品价格,导致根本没有同类产品可以和他PK.

G. Gallegos

5 août 2019

How to fix sound issues.For static popping sound on windows 10.

My experience was a hassle at first. After a few days of intense trouble shooting several hours a day. I found out the window security updates was part of the issue. After I uninstalled the updates and adobe updates it works great. I still get static popping from audio playback if I don’t plug my laptop in and have it charging. This device needs your laptop to be set to best performance. So forget about saving power and keeping your laptop balanced or you will still get slight popping. The arrow is not mobile at all. Bios is not the issue or aleast not for me. Also it has nothing to do with the laptops sound card. It’s about all the power your laptop can deliver to keep this interface running at 100%. My charger is 65w. I got a Lenovo 730s. The way I found out it was the updates my laptop was fresh out the box . I skipped all the updates and connecting to WiFi. Then after setting up the basics i plugged In my arrow and it work just fine. But I did register my arrow on a different laptop and had static popping issues. I had origanlly thought it was a sound card issue because that laptop had WiFi connectivity issue.
This was not the case. I had to eventually connected the new laptop to WiFi to download google chrome and after it powered down it performed its updates. I was back to the popping sounds after rebooting. That’s when I came to realize it had to be the updates. I had nothing else installed all my audio software downloads are transferred from an external hard drive. I turned off the auto updates and have not had any issues anymore. The near zero latency is great. Your probably better off with Apollo twin usb interface if you can’t over come these obstacles.

D. Afanasev

1 août 2019

Arrow has very bad Windows support.

I use it in Windows 10 to record voice thru mic and would say it's worst audio interface I ever had.
Audio record crackling with this card. Guys, I expect match better from $500 interface. Contacted support and they couldn't fix it after 2 months. Now it even worse as after installation: I force to re-enabme Arrow in device manager before use.

Guys , fix your Windows drivers !

V. Veselinov

28 juillet 2019

Lackluster windows support

If you want to use this interface on Windows for streaming, recording your screen + voice with Nvidia Geforce Experience or voice-chat. Forget it. It's crackling really bad like this: https://drive.google.com/file/d/1c7XSzJgb-guds2R_Tgs9XfNEHWwuJvse/view?usp=sharing

I contacted support, we couldn't fix it after several back-and fourths, updating drivers, sending diagnostics and tweaking settings. It's been three months and there's no progress on this. It's literally unusable for my use case which is primarily recording real-time through apps that only support WDM drivers.

Please, fix your drivers :(

J. Addo

25 juillet 2019

Quality piece of gear

Exactly what I researched before I bought. Does exactly what I need for my mobile setup.

D. Johnson

17 juillet 2019

Great Interface

The arrow is a great interface with really good, clean pre amps. The thunderbolt 3 connectivity is great and very easy to take with you on the go. I also love the whole UAD platform and don’t plan on switching to anything else. If anything I will be upgrading to a more advanced interface like the Apollo. I highly recommend this item for basic recording and mixing.

R. Miroshnichenko

16 juillet 2019

Sweet home. Oops. Sweet gear.

Прекрасное умное устройство для дома и семью. 5/5

S. Pack

15 juillet 2019

Arrow Review

What a cool piece of gear for remote recording or suiting the need of a compact, dedicated channel for critical tracks like vox. The DSP allowing for a virtual LA2A is worth the price alone.
There’s a few shortcomings inherent with the proprietary hardware requirement. First the Apollo has to be connected to utilize the bundled and purchased plug-ins. That’s restricting if you hit the road and need to mix/playback with plug-ins. Secondly, the single DSP gives up at 5 or 6 units. (My experience). Thirdly, it requires quite a bit of power and when I drive a monitor off my laptop (hdmi) I get an inconsistent power consumption alert. Tends to not be an issue when I start up my computer with everything plugged in. I don’t know why.
So, I can say that it’s value packed. Easily worth more in plug-ins alone. Oh and the most important part... it sounds good. I’d also say that’s a 10 rating. If it sounded more than good on vox, it would sound terrible on drums, etc. it has no color and it’s clean. Next time I’d buy the twin just for extra DSP but I wanted USB-3 Thunderbolt.

裕. 玉田

14 juillet 2019

Good Item!

手軽に持ち運べて便利!コスパは良い!

V. Savecs

10 juillet 2019

Fine

Fine

M. Disseldorp

9 juillet 2019

Great

Like that its very straight forward. The manual is quite lengthy and I still need to understand the software better, specifically Console. Device gets pretty warm/hot on my desk, but seems a good build. Love having a big knob to control both the preamp and monitor. Realtime monitoring is great. Almost as easy as turning on a guitar amp. Alway a it of a guess if it pays off to switch from another setup, but sofar liking it!

J. Eadeh

9 juillet 2019

Too big got a little interface

The build, like most UA hardware is fantastic. But that’s where my positive review starts down the dark path of whoa . As a registered owner of four UA interfaces, I expected to get the opportunity to swap out my packaged software bundle with different plugins. UA’s answer to that was NO! So the value of this so called portable interface was immediately cut in half. No biggy I thought, at least now I can bring my plugins with me on the road. But there is only one thunderbolt three connector and I cannot loop through. That is a problem with my Dell XPS which also has one connector. Ok I thought, just use my newest MacBook Pro. Well that’s fine but that one is limited with soldered storage and my road ready laptop has thunderbolt two. Easy to use an adapter right? NOPE. Apparently thunderbolt two can’t provide enough power to run two simple preamps of the Arrow. The Arrow seems to be a power hog. After all it does get hot, meaning the hardware designer is probably living in an analog world. No problem, just plug in the optional power supply I’m thinking. NOPE! This guy is only thunderbolt three bus powered and has no way to plug in a wall wart. I understand the convenience of bus powering, but if that’s your only way to get juice to the box, then there is a dependence on a computer manufacturer that is fragile at best. I know that power on data busses go out all the time. Even presonus knows to throw in an external power supply, just in case. UA thinks that their hardware won’t fail, which is probably right. But puts way too much dependency on other manufacturers.
I can use this Arrow, don’t get me wrong. Just lugging around a brick, and weighs as much as one, adds to all the other stuff I have to carry. As an interface, ok, I get it. Nice preamps, cool design, ok price if I got some new plugins. But It’s not an apogee.

I need access to the software, and have them on the road. So having access to that is cool until you think about how so many companies realize that a simple dongle or a cloud based system would make everybody’s life so much simpler. After all, the software resides on the computer, and to use the interface as a stand alone mixer is just not possible without a computer. To get to use UA software, you have to buy UA hardware seems a bit 1990’s to me.

R. Warren

9 juillet 2019

Professional & Portable

Had it for four months, sounds incredible. Went with this because of power over thunderbolt; no bulky adapter. Perfectly fine for a few plug ins per line. You will max out DSP after that, as others have reported. This is the trade off for no adapter. I love how portable it is, build quality is fantastic.