Plug-In Marshall® Plexi Super Lead 1959

Plug-In Marshall® Plexi Super Lead 1959

Unison Activé

  • Vue d'ensemble
  • Caractéristiques
  • Avis Clients
  • 4.7/5
    (229 avis)
$199.00

Vous n'avez pas d'article dans votre panier.

$199.00
4.7/5
(229 avis)

Vous n'avez pas d'article dans votre panier.

La sonorité légendaire du rock, capturée dans toute sa puissance et toute sa splendeur.

Chef de file incontesté des amplis de guitare rock and roll, le Marshall 1959 Super Lead est aussi légendaire que la musique qu'il a contribué à créer. De Jimi Hendrix à Jimmy Page, de Duane Allman à Eric Clapton, le « Plexi », mélange implacable de fureur, de sustain, de douceur et de férocité, a défini le son rock.

Développé par Softube – et disponible exclusivement pour les systèmes UAD-2 et les interfaces Apollo – le plug-in Marshall Plexi Super Lead 1959 n'est pas qu'une émulation experte de ce classique britannique de 100 watts - et cela jusqu'à ses lampes de puissance EL34 et son circuit câblé à la main - c’est aussi un excellent système offrant de remarquables prises de son à plusieurs micros.

Vous pouvez maintenant :

Utiliser votre Apollo avec la technologie Unison™ pour enregistrer au travers de la seule émulation authentique de Plexi Super Lead – sans latence

Ré-amplifier des pistes déjà enregistrées avec n'importe quel système UAD-2

Élaborer des sons d'ampli ayant la perfection du studio avec trois combinaisons de microphones différentes – à FET, à lampe et dynamique

Peaufiner vos sons de guitare avec 50 presets de Tony Platt, le mythique ingénieur du son d'AC/DC

Exemples Sonores

Exemples Sonores
UAD Tones & Techniques
UAD Tones & Techniques

UAD Tones & Techniques

Featuring the Marshall Plexi Super Lead 1959 plug-in

La seule émulation authentique du parfait Plexi

La seule émulation authentique du parfait Plexi

Dans le but de capturer le son Plexi ultime, Marshall a offert aux talentueux développeurs de Softube une impeccable tête Super Lead 1967 d'origine, sortie de son propre musée. Après l'avoir associée avec un baffle Marshall 1960BHW 4x12 bien rôdé et d'époque, Softube a émulé toutes les ghost harmoniques caractéristiques du Super Lead, ainsi que la possibilité de « ponter » les entrées de l'ampli pour créer une foule de sons à lampes de grande puissance.

Harmonisé par une légende

Harmonisé par une légende

Le producteur/ingénieur Tony Platt a enregistré quelques-uns des sons Marshall les plus emblématiques jamais couchés sur bande – notamment dans Highway to Hell et Back in Black, les grands albums d'AC/DC. Softube a fait appel à M. Platt pour capturer de magnifiques simulations de baffle et de microphones à l'aide de ses techniques d'enregistrement émérites et récompensées par plusieurs disques de platine. Vous pouvez choisir parmi 50 presets conçus par Tony Platt, ou confectionner vos propres sonorités.

Mixez trois microphones soigneusement positionnés

Mixez trois microphones soigneusement positionnés

Déployez la section Channel Strip du plug-in et composez vos sons avec la tranche de console qui offre un panoramique, un égaliseur graves/aigus global et une commande de niveau pour chaque microphone, permettant un réglage de précision – à l'enregistrement ou au mixage. Peu importe le genre ou le type de guitare, vous disposez de tonnes d'options de modification, des sons pris ponctuellement avec un simple micro jusqu'aux hurlements sonores magnifiquement restitués par l'ambiance de la pièce.

Technologie Unison™ pour d'authentiques sons Plexi

Technologie Unison™ pour d'authentiques sons Plexi

L'interaction des micros de votre guitare avec l'étage d'entrée d'un ampli est cruciale pour restituer le son et les sensations offerts par l'amplificateur. Avec la technologie Unison d'UA, les micros de guitare des utilisateurs d'Apollo disposeront d'exactement la même charge d'impédance que s'ils étaient branchés à un Marshall Plexi — une caractéristique que l'on ne trouve que sur les interfaces audio Apollo.

Caractéristiques Principales

Émulation parfaite de l'ampli de référence Marshall Plexi Super Lead fabriqué en 1967, avec un baffle 1960BHW conforme au modèle d'époque

Sélections et placements des microphones réalisés par Tony Platt, capturés aux Kore Studios à Londres

Plus de 50 presets réglés finement par l'ingénieur du son d'AC/DC, Tony Platt

Trois combinaisons différentes de microphones possibles — FET, à Lampe et Dynamique

Trois micros séparés par configuration, deux de proximité et un de pièce

Tranche de console comprenant des faders de panoramique et de volume pour chaque micro, ainsi qu'un égaliseur de deux bandes

Panneau de Contrôle de l'Amplificateur

Interrupteur de marche/arrêt : On ou Off
Potentiomètre de Présence : de 0 à 10
Potentiomètre pour les Graves : de 0 à 10
Potentiomètre pour les Médiums : de 0 à 10
Potentiomètre pour les Aigus : de 0 à 10
Potentiomètre pour le Volume I : de 0 à 10
Potentiomètre pour le Volume II : de 0 à 10
Entrées : Cliquer sur un jack d'Entrée permet de choisir entre trois options pour chaque Canal
Ch 1 Low, + Ch 1 High patché au Ch 2 Low, + Ch 1 High patché au Ch 2 High
Ch 1 High, + Ch 1 Low patché au Ch 2 High, + Ch 1 Low patché au Ch 2 Low
Ch 2 Low, + Ch 2 High patché au Ch 1 Low, + Ch 2 High patché au Ch 1 High
Ch 2 High, + Ch 2 Low patché au Ch 1 High, + Ch 2 Low patché au Ch 1 Low

Panneau de la Tranche de Console

Égaliseur pour la Sortie Principale ; Graves : Coupe-Bas entre 200 Hz et 0 Hz ; Low Shelf entre 0 et +12 dB (bypass à 12 heures)
Égaliseur pour la Sortie Principale ; Aigus : de -12 à +12 dB (bypass à 12 heures)
Volume de la Sortie Principale : de -∞ à +12 dB
Sélection des Microphones pour le Baffle : Off, Lampe, FET, Dynamique
Commutateur de mise en Solo pour le Micro 1 : On ou Off
Potentiomètre de Panoramique pour le Micro 1 : de 100% à Gauche jusqu'à 100% à Droite
Fader de Volume du Micro 1 : de -∞ à +12 dB
Commutateur de mise en Solo pour le Micro 2 : On ou Off
Potentiomètre de Panoramique pour le Micro 2 : de 100% à Gauche jusqu'à 100% à Droite
Fader de Volume du Micro 2 : de -∞ à +12 dB
Commutateur de mise en Solo pour le Micro de Pièce : On ou Off
Potentiomètre de Panoramique pour le Micro de Pièce : de 100% à Gauche jusqu'à 100% à Droite
Fader de Volume du Micro de Pièce : de -∞ à +12 dB
Potentiomètre de Panoramique pour le Micro de Pièce : de 100% à Gauche jusqu'à 100% à Droite
Fader de Volume du Micro de Pièce : de -∞ à +12 dB

Avis Clients

Marshall® Plexi Super Lead 1959

Evaluation Globale

4.7/5
(229 avis)

Y. Senba

3 juillet 2016

このアンプシュミレーターは凄いです。

今まで聞いてきたアーティストの音がする。マーシャルアンプの音がマイクによって録音されてその音をレコードなりCDで聞いていた事を実感した。とにかく今までのマーシャルのシュミレーターとはまったく違う。
とても素晴らしいtoneです。

J. Bennett

3 janvier 2016

Best Amp Plug-in so far..

I really think this is one of the best amp plug ins out there and definitely the most versatile out of the 3 (currently available) Marshall Amp plug ins online. I've tried other including other Softube emulations, Amplitube, Podfarm, Bias, Logic X (built in amps) and there's nothing really as overall balanced as this UA stuff. I've used the plug in for very clean settings (if you mess with it a lot!) & for more bluesy break-up stuff as well, with multiple guitars.
I'd like to see things like Fender amp emulations on this similar level for guitar too, as I grab that too! Definitely recommend checking this out with a bunch of different guitars and pushing the amp to it's capabilities!

Utilisateur UAD

13 décembre 2015

Feels So Real...

Although I already own other Amp Simulations I bought it after testing. While tracking with Apollo Twin it feels so real and is very enjoyable to play. The Sound also seems very authentic to me. Using it as an unison plug creates perhaps its special vibe but also can not profit form panning the different microphone settings because these processors seems to be only working in mono. Furthermore the sound is becoming very compressed at higher volume levels, loosing a bit of the realism created in the first place.

R. Best

13 août 2015

Unbeleivable!

I just recorded some lead guitar with a Gibson Historic Les Paul SG Custom through the Marshall Plexi. Not having a lot of time, I scrolled through the presets and came upon a lead tone that was probably the thickest, creamy, musical tone that I have heard since Slash. I can't imagine that a more useful guitar amp plugin exists. I have a couple of Marshalls, and have toured and recorded through them for years, so I am used to them. The sweet thing about this plugin, is that the modeling of the mics and the management of the high volume levels of the real amps save time and effort, and it lets you get right to the music.

All I can say is, this is one UA plugin you can't do without! Great price too!
.

J. Philippi

26 juillet 2015

By far...

... the best and most dynamic sounding amp plugin I've heard! Some presets sound a little boxy, but with the really well caught micing settings you can get really great sounds. With this plugin it's becoming really hard to tell whether you hear a real amp recorded or the plugin in a mix! Please do the same with a Fender Bassman and a Vox AC30!! :)

M. Ballenger

23 juillet 2015

Sounds like my Plexi

I have a Plexi in my live room and I've tried several amp sims over the years (great for guide tracks and quick utility work when bleed is an issue). There awesome good ones out there, but the all fall short- especially capturing the character of the low E and A strings. This gets as close as I've heard. -1 star for lack of flexibility on the cab IR. I'd like to be able to separate those two modules a little easier for mixing and matching, but regardless this is a tool I'll use often when the real thing is too much.

T. Hartman

17 juillet 2015

Really The 1st I've Heard That Gets It Right

I've been around Plexis since the 60s and this is truly the first time I've heard a plug in just nail that sound. It's really scary under headphones with a little reverb! It gets that odd, hollow sounding vibe that the Marshalls of that era got....I've never heard that anywhere but from the real amps, and now this plug in.

Superb.

A. Link

8 juin 2015

Great sound & design! Much better than Brainworx design.

I avoided this plugin because I thought the Chandler, Friedman, or ENGL amps would be more versatile. I didn't like the sound of the Chandler (too boxy) or ENGL amps (too modern?). The Friedman - as great as it sounded - still had the annoying Brainworx IR system which is cumbersome and doesn't offer enough variety in tone. Then I tried the Marshall and I immediately loved the sound (it's the only plugin that sounds like an amp to me) and the plugin DESIGN. Even though there aren't a ton of microphone choices you have a greater variety of tone than with the Brainworx IR system. It's just more fun to use and reminds me of the OWS plugin. Softube+UAD please make more like this one and include a few more options for micing / placement!

W. Roncher

28 mai 2015

59 Plexi sounds great!

What a beast. Sounds pretty killer. Obviously not a replacement for a 3 or $4,000 amplifier, but its definitely one of the finest emulations ive had the pleasure of jamming on. For less than $200, i dont even think. I just hand over the money. It astounds me how a software emulation can come so close to such a coveted sound. Thanks for doing this emulation UA.

B. Bradley

26 mai 2015

Finally, Someone nailed it!

Like the Friedman plugin, I was slightly disappointed when first plugging in. However, after about 1/2 hour I had a great sound that to me, sounded like the few Plexi's that I have played in my lifetime.

I'm not a spring chicken and I can tell you on one hand the Plexi's I have played through that sounded great. Of those, you can tell this plugin comes very close....scary close. Actually, in a mix it would be difficult to say, hey, that is a plugin.

So far I have played only a Strat through an Apollo Twin, linked with an Apollo Quad into a MacBook Pro Retina using the mic pre of the Twin and then through the EP delay plug. Even through my monitors, you get the crunch and sag feel! Now copy my AC30 and I'll be in heaven!

W. Lamb

13 mai 2015

fantastic

The internet (read: gearslutz) seems to be dismissing this plugin already, but I can't for the life of me figure out what they're hearing that I'm not. I've even been using the 610-B plug to push the front end really hard, and it breaks up just beautifully. It's certainly a bit of a one trick pony, but man is the trick a nice one. I can already hear how beautifully this is going to sit in a mix!

S. Reinhardt

11 mai 2015

Great!

Best amp-simulation so far. And the miking catches the sound perfectly.
If you could do the same with Vox Ac30!? I like the Vintage Amproom though.

P. Williams

11 mai 2015

amazing

This is, hands down, the best amp sim I've ever used. I don't have a real Plexi to compare it to, but I do have a bunch of nice, expensive amps, and right now I am more inspired playing through this plug-in than any of the amps sitting next to my computer. As a songwriter the tones from this are extremely inspirational. I've used it with 3 guitars, with humbuckers, P90's, and Gretsch Filtertrons, and it sounds equally great with each of these instruments.

Be sure to experiment with all the different inputs and jumper settings as this is the key to producing a variety of tones with the otherwise simple controls.

H. Petersson

7 mai 2015

Fantastic rock amp!

Softube did a stellar job on this one! Best Marshall plug I've heard.

That is not my kind of amp though, and be aware that it's pretty limited tone wise. But if you are looking for a straight up rock amp you can't go wrong with this one! It's so much fun to play.

The interface is very simplified which I actually like. Keep in mind though that it doesn't like hot inputs so keep your input volume down, and watch the output level as well as it's prone to clipping the console output. But it's not enough of a hassle to take away any points.

Really well done with this one!

C. Janssen

7 mai 2015

Awesome dynamics and tone!

What a beauty this is. Sounds incredible really!
Best simulator in the shop currently.
Awesome tone, dynamics, flexibility with the different mics.
Love this thing!

Utilisateur UAD

6 mai 2015

Nailed It!

Awesome! I've tried all the amp plugins and have been waiting for this one. I love the Marshall tone and I think UAD and Softube did a great job with this.

C. Simpson

15 juin 2015

Tried the demo

Now please send me a juicy coupon so i can buy it!

I plugged my 1979 Rickenbacker 4001 bass into my Apollo, dialled in a colourful Neve strip and turned on the Marshall Plexi. Within a few minutes I had Lemmy's tone dialled in. Wow! This amp sim has guts. I love how the signal breaks up in a musical and crunchy way, just like old tubes do. Its a definite buy.

I'm happy to see the Apollo platform is becoming a bit more varied and the of sound of the plugs are definitely improving.

d. ueno

15 mai 2015

Mid knob is...

Sound is really nice. But what the matter is Mid knob? I can't see the position of middle. Please find the new knob out!!!

A. Padilla Hernández

14 mai 2015

In the middle….

Is a good emulation at lower volume… trying to get it loud it really compress the sound…

S. Pedersen

12 mai 2015

Nice Gem !!

This is my new goto Amp-plugin with the Twin and a 88RS or Neve 1073 unison in front. I really like the mixer and the input variations.
When a good amp-sim comes along like this or the ENGL or Chandler I tries it out with the Roland dim. D and the RE-201 on aux's to see if it translate nicely and this is one of the best in my ears. It made me miss the bus...... Be sure to play around with it and get your tones and hisses, life is more that preset's. Me like.. Now I just have to play a little bit more..
Great job Softtube. Way better than the amproom.