TELETRONIX® LA-2A Classic Leveling Amplifier

TELETRONIX® LA-2A Classic Leveling Amplifier

  • Vue d'ensemble
  • Caractéristiques
  • Avis Clients
  • 4.9/5
    (14 avis)
Trouver un Revendeur

Vous n'avez pas d'article dans votre panier.

4.9/5
(14 avis)
Trouver un Revendeur

Vous n'avez pas d'article dans votre panier.

Fidèle à l'original, le célèbre compresseur
électro-optique T4 amplifié à lampes.

Momentanément indisponible en Europe.

Depuis plus de 50 ans, le Teletronix LA-2A est apprécié pour sa compression douce, naturelle, musicale. Avec son système unique d'atténuation électro-optique amplifiée par lampes, permettant une réduction de gain instantanée sans augmentation de la distorsion harmonique, le LA-2A gère les signaux comme aucun autre compresseur ne l'a jamais fait.

Vous pouvez maintenant :

Doter le chant, la basse, la batterie et autres des légendaires textures de compression optique à lampes

Enregistrer vos pistes au travers de circuits vintage UA, « fabriqués à la main aux USA »

Ajouter aisément cette chaleur et cette limitation emblématiques des lampes avec des commandes simples, faciles à utiliser

Enregistrer et mixer avec un appareil d'anthologie dans l'histoire de l'enregistrement audio

L'histoire du Teletronix

L'histoire du Teletronix

Jim Lawrence, fondateur de Teletronix, a utilisé des cellules photoélectriques pour la première fois au début des années 1960 afin de contrôler le gain audio. Son ingénieux concept de compression optique a été une révolution technologique, dont la stabilité et la transparence dépassaient de loin celles des circuits existants. Le fondateur d'Universal Audio, M.T. « Bill » Putnam, racheta plus tard cette technologie brevetée, pour continuer à fabriquer le LA-2A durant les années à venir.

La bonne affaire

La réédition de ce classique qu’est le compresseur amplificateur Teletronix LA-2A d'Universal Audio, offre les performances caractéristiques de l'emblématique matériel d'origine. Chaque nouvelle unité LA-2A est minutieusement câblée à la main point par point à Scotts Valley, en Californie, l'authenticité de chaque composant étant soigneusement évaluée. Résultat : le LA-2A actuel apportera à tous vos enregistrements cette compression légendaire caractéristique de l'original.
Exigez l'original. N'acceptez aucune copie

Key Features

Fidèle à l'original aussi bien dans la conception que dans la fabrication et les performances


Système d'atténuateur optique sans décalage ni distorsion


Moins de 0,5 % de distorsion harmonique totale
0 à 40 dB de limitation de gain


Interconnexion stéréo symétrique


Réponse en fréquence de 30 à 15 000 Hz, 1 dB


Niveau de sortie de 10 dBm et gain de 40 dB
Bruit faible – moins de 70 dB en dessous de la sortie ±10 dBm


Fabriqué à la main aux USA, avec 1 an de garantie limitée

Technical Specifications

Impédance d'entrée
50, 150, 250, 600 ohms

Impédance de charge en sortie
50, 150, 250, 600 ohms

Connexions externes
Barrette de bornes Jones et connecteurs XLR

Réponse en fréquence
+0/-1 dB 30 Hz à 15kHz

Gain
40 dB ±1dB

Niveau d’entrée
+16 dB maximum

Niveau de sortie
+10 dB nominal, +16 dB maximum

Distorsion
Moins de 0.5% de distorsion harmonique totale (0.25% caractéristiques) à ±10 dBm

Niveau de Bruit
70 dB en-dessous de +10 dBm en sortie

Temps d’Attack
10 microsecondes

Temps de Release
0.06 secondes pour un relâchement de 50%; de 0.5 à 5 secondes pour un relâchement complet

Indicateur de niveau
Réduction de gain en dB et niveau de sortie en dB

Alimentation nécessaire
35 watts, 120/240 volts, 50/60 Hz

Conditions d’utilisation
Température maximale pour le fonctionnement 70°C

Dimensions
Châssis pour le montage rack 19", 3U

Poids
6kg

Avis Clients

Teletronix® LA-2A

Evaluation Globale

4.9/5
(14 avis)

A. Kovacs

16 juin 2011

I simply do not track vocals without the LA-2A. It's simple and efficient, adds that inexplainable 'glue' element to whatever you throw at it. I cannot think of a better vocal chain than a U47 running through a Ruper Neve designed preamp into the LA-2A before the signal hits the converters. We recorded all vocals on our latest album this way: the record went platinum, won Best Rock Album in Hungary and gets a lot of airplay. That's the way, aha-aha, I like it.

E. Frank

17 juin 2011

While the LA2A doesn't work for everyone, when it does it is killer. This is by far my favorite compressor I own.

r. avni

4 octobre 2018

TANKS

TANK YOU

J. Cummins

14 mars 2018

Wow !

The magic sauce has landed ! Perfect in so many ways...........

R. Woitowitsch

26 février 2018

Awesome!

Transparently Awesome! Just get it!

G. Mentesh

15 novembre 2017

The most amazing gear in my rack!

Even though it is the new and not the vintage version (I heard so much about referencing the versions..) it's still blows my mind and adds an amazing sub harmonic magic to every channel you're putting it on. since I got it it's my vocals, bass tracking go-to.. (chained after my 1176 compressor)
always the right choice for my mixes as well.. can work almost on anything. pure joy

A. Otuzbir

17 janvier 2017

TELETRONIX LA-2A

ba75-c8d7-eb6f-ceaa-3b65

T. Hinterholzinger

29 novembre 2016

There is nothing to improve on an already perfect design...

The LA2A is plain magic. Just try to compress a voiceover with a low male voice, and compare the hardware vs. any software modelling solution. You'll see... Same goes to electric bass... And if anybody tells yoou that optos are not for drums, try it on bassdrum just once, and the judge on your own!

N. Franks

17 novembre 2016

I'll say it a million times.

This is the plug you want to get out the gate when you start UAD. It's utility. Between this and the Fairchild are $. The others are as well but this will truly show you the epitome of UAD sound and power. Just a magical little plug

a. Cortez

10 août 2016

It ain't the same without the LA2A!

This vintage limiter/compressor is by far the best around. The way way the vocals. Sound so warm and the way they melt on a record is Extra ordinary, I run my neaumann mic thru my Avalon 737 to he LA2a and the results are very impressive . I don't think I could ever record anything with out it. I adds that extra element to every recording it's a must buy if you want that radio sound and clarity .

M. Giorgi

18 avril 2016

Simply the best

I can't imagine recording a voice without that compressor. I used it with a preamp neve 1272 and a sony c800g microphone...what else ?!

I. Duarte

16 mai 2013

The best ever !!!!

I have used this compressor in many studios and in all kinds of stiles all over the years, but only now I had the chance to by one of my own an I have no words to describe how happy I am.
One thing is more than clear, I won't sleep tonight. lol

D. Ralph

15 février 2013

Beautiful

Ive only ever used one hardware LA2A in my life, that is the new RI i bought last week.
The sound is amazingly lush and rich, the distortion on some sources just makes you melt.
The new LA2A plugin pack is fabulous, but as they say; close but no cigar.

I love this compressor, its beautifully made also and feels like a tank.

I use it for guitars mainly, but also some percussion, pretty much everything i send it comes back better.
LOVE IT LOVE IT LOVE IT!

J. Hendicott

20 juin 2011

Another classic product from UA. I use this in conjunction with my 1176 and have no need for an EQ as this does everything I need it to. Great at warming up harsh vocals and getting that saturated tone. It took some getting used to, as I would often use with vocals on the way in. In my opinion it's too soft for rap vocals but incredilbe everywhere else.

Oh yeh, and guitars :)