Golden Reverberator

Golden Reverberator

Des Effets de Réverbe Vintage dans Une Pédale Sans Pareille.

L’UAFX Golden Reverberator repose sur plus de 20 ans d’expertise en matière de modélisation de réverbes et place au bout de votre pied un trio d’effets mythiques. La réverbe à ressorts d’amplis guitare à lampes classiques des années 1960. Le son dense et envoûtant des réverbes à plaque de studio des années 1950. La splendeur algorithmique infinie d’un processeur de réverbe numérique vintage.

La Golden Reverberator est une pédale de réverbe haut de gamme sans compromis, basée sur le nouveau puissant processeur UAFX à deux moteurs, et dont l’exceptionnelle authenticité sonore nourrira votre inspiration pendant des décennies.

Vous Pouvez à Présent :

Retrouver le son caractéristique de trois tanks de réverbe à ressorts de référence provenant d’amplis guitare américains classiques des années 1960

Explorer le son dense et envoûtant de trois réverbes à plaques allemandes installées dans le studio The Plant

Façonner d’impressionnantes sonorités tridimensionnelles grâce aux algorithmes parfaitement identiques d’une réverbe numérique

Accéder rapidement aux sons grâce aux modes Live/Preset, et jouer en profitant d’un footswitch silencieux avec au choix un bypass complet ou à buffer laissant résonner la queue de réverbe*

Télécharger l’effet de réverbe numérique Chamber & Plate supplémentaire lors de l’enregistrement de la pédale

Profiter de la conception et de la fabrication haut de gamme signées UA pendant des décennies sur votre pedalboard

TAKE A LISTEN

Spring 65: Un Trio de Véritables Réverbes d’Amplis Vintage

Spring 65: Un Trio de Véritables Réverbes d’Amplis Vintage

Vous n’entendrez pas de son plus merveilleux que celui de la réverbe à ressorts d’un ampli classique à lampes américain des années 1960. Mais tous les tanks de réverbe à ressorts sonnent différemment. Nous en avons donc écouté des dizaines, puis choisi et modélisé trois modèles issus d’un trio d’amplis vintage. Contrairement aux autres émulations de réverbes à ressorts, nous avons employé une approche globale maison et capturé le caractère unique de l’écrêtage de chaque circuit à lampes. Grâce à ce travail, vous retrouverez chacune des nuances et détails sonores, ainsi que les harmoniques d’une véritable réverbe à ressorts et à lampe.

Plate 140: Une Palette Classique de Superbes Plaques de Studio

Plate 140: Une Palette Classique de Superbes Plaques de Studio

Depuis plus de 60 ans, le son dense et envoûtant des réverbes à plaques de la fin des années 1950 est directement associé au son classique des guitares enregistrées en studio. Les trois plaques distinctes de la Golden Reverberator — que nous avons trouvées dans le studio d’enregistrement The Plant à Sausalito en Californie — vont plonger vos prises dans une ambiance vaporeuse, aussi brûlante que le soleil de midi. De plus, vous pourrez aisément apporter de la texture en ajoutant une magnifique modulation de style analogique.

Hall 224: L’Atmosphère Numérique Vintage de la Fin des Années 1970

Hall 224: L’Atmosphère Numérique Vintage de la Fin des Années 1970

Les réverbes numériques sont apparues dans les studios à la fin des années 1970. Elles ont permis aux guitaristes modernes de s’aventurer dans l’exploration d’ambiances sonores qui ont ensuite envahi les sons de guitare pop et rock alternatif dans les années 1980, 90, etc. L’effet Hall 224 de la Golden Reverberator vous permet de retrouver les algorithmes parfaitement identiques de l’un de ces processeurs de studio incontournables, avec des magnifiques queues de réverbe granuleuses et des modulations texturées captivantes.

Deux Moteurs de Réverbe Stéréo pour une Créativité Illimitée

Deux Moteurs de Réverbe Stéréo pour une Créativité Illimitée

Le puissant moteur de la Golden Reverberator est une toute nouvelle création pour la série UAFX. Il permet de faire fonctionner deux instances stéréo distinctes de chaque effet de réverbe grâce à son processeur à deux moteurs. Vous pouvez ainsi créer des paysages sonores tridimensionnels totalement immersifs en profitant d’une image stéréo composée de textures spatiales complexes. De plus, les transitions entre les effets se font de façon parfaitement fluide, en laissant résonner les queues de réverbe.

Une Pédale Haut de Gamme

Une Pédale Haut de Gamme

Grâce à ses puissantes fonctionnalités modernes, notamment ses convertisseurs de qualité studio, ses deux moteurs de traitement, ses modes Live/Preset, son bypass complet/à buffer* avec son footswitch silencieux, sa résonance audible lors du changement d’effet, son trajet de signal non traité entièrement analogique et la possibilité de télécharger des effets supplémentaires lors de l’enregistrement, la Golden Reverberator est une magnifique pédale, construite pour durer et faire résonner la pureté de ses effets pendant des décennies.

Watch the Reviews

      UAFX Control App & Owner's Manual

      *Choix du bypass complet ou à buffer, à paramétrer dans le logiciel UAFX Control (disponible au printemps 2021)
      Remarque : la Golden Reverberator nécessite une alimentation moderne blindée de 400 mA (vendue séparément). Rendez-vous ici pour consulter les alimentations recommandées.

      Caractéristiques

      Les réverbes à ressorts d’amplis à lampes, à plaque et numériques vintage les plus authentiques jamais capturées dans une pédale d’effets haut de gamme.
      Trois tanks de réverbes à ressorts de référence issus d’amplis guitare américains classiques des années 1960.
      Trois réverbes à plaques allemandes installées dans le studio The Plant à Sausalito en Californie
      Un trio d’algorithmes de réverbes numériques vintage de la fin des années 1970 reproduits à l’identique
      Sauvegarde et rappel de votre preset favori, footswitch silencieux, bypass complet/à buffer et queues de réverbe audibles lors du changement d’effet*
      Trajet de signal non traité entièrement analogique, fonctionnement en stéréo/dual-mono et modulation disponible pour chaque effet
      Effet de réverbe numérique vintage Hall 224 Chamber & Plate, à télécharger gratuitement lors de l’enregistrement de la pédale.

      Avis Clients

      Golden Reverberator

      Evaluation Globale

      4/5
      (10 avis)

      n. kemp

      18 janvier 2022

      Superb pedal

      I've always been a fan of UAD plugins, so was interested to hear this new pedal and especially how it would stand up against other reverb pedals I have. I'm absolutely delighted to report that sonically it blows everything else away and is easy to use. Its also really well built and will remain part of my live rig.

      S. Goffen

      7 janvier 2022

      Great reverb, needs midi

      Wonderful reverb. Amazing sounds for vintage and traditional verbs. But, needs midi. Having only one preset is just not good enough in this day and age with so many other amazing reverbs out there.

      A. Crenshaw

      24 décembre 2021

      Pretty close to perfect.

      I'm very particular about reverb and have yet to find a reverb pedal that is on par with some of the plugins, Logic Pro X stock or 3rd party. UA Golden is easily the best reverb pedal I've ever used. I did however trade mine for a Strymon Flint simply because I missed having harmonic tremolo and don't have the pedal board space, power requirements and money to have a dedicated tremolo pedal at the moment. The Strymon reverb is fantastic but not quite as good as the UA Golden, if only by a hair.

      Only cons I can think of is it uses an insane amount of power. If I didn't own the CIOKS/Eventide power supply made for high mA digital pedals I'm not sure what I'd do. I noticed when I using all the outputs on my power supply I'd get these strange metallic, floating tones every so often when using the preset. Honestly this is a fairly big issue in my opinion. I don't use MIDI so the lack of isn't a big deal but for $400 you'd think they'd include that. Always thought that was strange. Also not a fan of how close the jacks to each other. You're not gonna be able to use pancake patch cables with it. I had to buy new cables just for the Golden.

      The profile of the pedal is nice and I like how it looks quite a bit. One of the most aesthetically pleasing pedals I've seen. Sound quality wise I think it's the best on the market but price wise you could probably get more value for the dollar elsewhere. All in all I would recommend this pedal to others but I'm not sure what good that would do because convincing someone to buy a pedal with only 3 reverb modes and no MIDI priced at $400 is a hard sell. If it was a matter of sound quality alone I'd give it a 6/5 stars. When I'm more financially stable I'll probably buy another but guitar comes second to producing for me so that'll be a while. Besides whenever I record guitar it's usually dry and I just add reverb in the DAW, usually Logic space designer or a UA reverb plugin ironically enough.

      P. FOULK

      7 décembre 2021

      Fantastic sounds but incomplete

      The Golden is a hugely powerful pedal which sounds incredible. I'm not usually a reverb user as I often find that it can sound cheesy and gets in the way, but the Golden sounds so authentic and is so adjustable, it sits so well in the guitar tone. Even for chunky rhythm stuff, it adds body and fatness rather than mush!
      The pedal form factor and architecture is great but I believe it is currently underutilised. Like a hot-rod stuck in 3rd gear.

      MIDI is a must for this pedal. I cannot believe that UA will not introduce it in future firmware updates. It would be incredibly powerful with midi. I would also buy the Starlight if MIDI were introduced, as I'm sure many would. Without it though, nah, the Volante wins.

      The other feature that's not being fully utilised is not being able to run the 2 engines together, ie running 2 different verbs in parallel.
      I also hope in the future there are some more eccentric reverbs to download.

      I have faith that UA are working on maximising the potential of this series and will implement the above If not, my review is only 3 stars (a great sounding pedal but a missed opportunity and limited for live use). If it had these features already it would be 6 stars and a total bargain at the price.

      P. Chamberlain

      14 novembre 2021

      Disappointed

      Cannot register this product to my account, even contacted support no reply poor.

      S. Alcorn Lobato

      13 juin 2021

      I so much want to like this, but . . .

      This pedal has some really nice sounding reverbs, but I have two problems with it, one a possible deal breaker. The first thing I noticed was the controls. I have not yet downloaded the Lexicon plate, but I hear very little difference in decay. It would be nice if, like other plugins, the Lexicon 200, PCN and MPX series, we can control the decay independent of the one of the three chosen reverbs.

      The second issue I'm having with it, and the probable deal breaker is that it changes the tone of my instrument (the pedal steel guitar). The sound loses much of its warmth when the pedal is in the signal chain (mine consisting of only the reverb and an analog delay). I give it two stars instead of one because the reverbs themselves are luscious .

      D. Jackson

      6 mai 2021

      Top Reverb pedal

      I have used many reverbs and owned some of the best..... This is the BEST!

      B. Spinks

      27 avril 2021

      Brilliant!

      Best reverb I’ve ever used. Sonically it’s perfect, really perfect. Lack of midi is a downside and I really don’t understand that omission, but regardless of that it’s a wonderful pedal.

      C. Macarone

      13 avril 2021

      224 on the floor

      Very happy with this purchase.
      I always wished the UA 224 plug in could be a part of my live rig and now here it is, my own 224 on the floor!
      I would’ve been happy with just one simple 224 hall choice but the plate reverb is just delicious. To have these two at my command is worth every penny. Well done UA!

      G. Twydell

      6 avril 2021

      Simple, beautiful.

      I have had mine for a week or so now and absolutely love it. Im not usually a reverb sorta guy when it comes to my live rig but this had me very interested straight away as the quality of what I heard was superb. No midi no problem, never cared for it. I like a more simple approach. With quality reverb like this you don't need a space station interface.
      Cracking job chaps!