
Plug-in AKG® BX 20 Spring Reverb
-
La seule émulation sous licence AKG
d’une réverbération à ressorts
unique en son genre.Sortie à la fin des années 1960, la reverb AKG BX 20 fut une des plus grandes réussites des ingénieurs d’AKG. Grâce à un habile assemblage de composants mécaniques et électroniques, la BX 20 offrait la profondeur et la couleur d'une splendide reverb à ressorts sans aucune limitation.
Le plug-in AKG BX 20 Spring Reverb pour systèmes UAD-2 et interfaces audio Apollo bénéficie de l’approbation exclusive d’AKG Acoustics en Autriche et place directement vos sources dans une ambiance riche et sombre à la fois, que seule une véritable reverb à ressorts peut vous offrir.Mixer avec le seul plug-in de reverb BX 20 sous licence AKG Acoustics
Placer les instruments dans un espace riche et dense - mais de manière précise - avec la configuration double tank du modèle d’origine
Exploiter de nouvelles fonctionnalités propres au plug-in, comme la sélection de tank A/B en stéréo, la suppression du signal direct, et les réglages d’égalisation de la BX 10
Mixer avec des presets d'artistes comme Patrick Carney (The Black Keys), Vance Powell (Jack White) et Jacquire King (Kings of Leon)
Exemples sonores
5-Minute UAD Tips
Featuring the AKG BX 20 Spring Reverb.
Densité sans égale
Le caractère tout à fait unique de l'AKG BX 20 en fait un outil polyvalent pour façonner l'ambiance et le son. Son identité sonore possède les caractéristiques propres d'une reverb à plaque classique - notamment sur la rapidité de formation des premières réflexions - mais également sur la densité naturelle et la diffusion d'une chambre de réverbération, avec très peu d'artefacts liés au flutter echo par exemple, ou encore les effets de type "boing" que l'on retrouve habituellement sur les reverbs à ressort. Contrairement à d'autres émulations de reverb à ressorts, la conception hybride convolution/lignes à retard d'Universal Audio offre, grâce à ce plug-in, la seule représentation de ce système d'ambiance acoustique mécaniquement contrôlable. Pour cela, Universal Audio a émulé - avec une certaine obsession du détail - un modèle exemplaire de BX 20, appartenant au légendaire producteur Jon Brion.
Elle ne manque pas de ressorts
Le plug-in BX 20 recrée habilement le decay à deux niveaux propre à l’unité d’origine. Cela produit des sons chauds et naturels, que l’on peut appliquer sur des percussions, les voix ou les guitares, ajoutant ainsi un timbre unique qui peut faire ressortir les pistes ou au contraire les fondre dans votre mixage. Des temps de reverb courts donneront de la profondeur et une dimension riche, tandis que des réglages de decay plus longs apporteront une somptueuse largeur et un aspect « tridimensionnel » sans jamais être envahissant.
Nouvelles fonctionnalités,
plus de contrôleLe plug-in BX 20 procure tout le son et les fonctionnalités de l’unité d’origine, avec en plus les nouvelles caractéristiques du modèle MKII, permettant ainsi d’étendre sa palette sonore. La sélection de tank fournit exactement le son du système d'origine à double tank A/B, mais inclut un tank A ou B en stereo, pour une largeur plus équilibrée. La fonction Direct vous permet de couper le signal non traité du tank pour plus de contrôle et ainsi minimiser les conflits avec la source audio – parfait pour les bus d’envoi. Les réglages d’égalisation de type Baxandall – empruntées au petit modèle AKG BX 10 – apportent une dernière touche de personnalisation à vos réverbérations.
“When I heard UA was emulating the AKG BX 20, I dared them to beat my hardware – they did it.”
– Vance Powell (Jack White, The Dead Weather, The Raconteurs)“This is the vocal reverb sound I’ve had in my head for over 20 years. I will never mix without it again.”
– Jeff Juliano (John Mayer, Shinedown, Train)“I used the UAD AKG BX 20 plug-in during editing sessions for the new Missy Elliott single, "Where They From," produced by Pharrell. The tone instantly cut through on the vocals and percussion.”
– Mike Larson (Pharrell Williams, Daft Punk, Snoop Dogg)Avis clients
E. Peterson
13 avril 2023
Best spring reverb plug-in I own
This one sounds pretty unique and is lots of fun for tons of uses. I use it on acoustic guitar and vocals the most. Very cool...
En lire plusA. MOFFATT
27 février 2023
taste
love it, feels and sound like real hardware, very colourful
En lire plusH. Petersson
4 janvier 2023
Fantastic reverb, but no bread and butter
This is a gorgeous reverb, especially on guitars. It’s smooth, lush and magestic. It’s not one of those small springy spring...
En lire plusM. Gad
23 décembre 2022
Very nice fo guitar
Hi, I'm not specialist but i's great with guitar directly without having to become a specialist...
En lire plus -
Parameters
Input Select, Mono/Stereo : Permet de sélectionner l'entrée en sommation mono ou stereo
Tank Select, A / B / A+B : En mode stereo, permet de choisir entre le tank “A” , “B” et la configuration originale “A+B”
Direct, Off / On : Désactive/Active la présence du signal direct, non traité
Low Cut, Off / 80 Hz : filtre coupe-bas à 80 Hz,12 dB par octave
Bass, ±10 : Paramètre de variation continue des basses, issu de l’AKG BX 10, ±8 dB à 150 Hz
Treble, ±10 : Paramètre de variation continue des aigus, issu de l’AKG BX 10, ±4 dB à 5 kHz
Dry/Wet, 0 to 100% : Ajuste le taux de signal direct/traité, lorsque le plug-in est utilisé en Insert
Wet Solo, Off/On : Désactive/Active la fonction Wet Solo
Predelay, 0 to 250 milliseconds : Fait varier le temps de Predelay
Channel 1 Decay, 2 to 4.5 seconds : Fait varier le temps de Decay du canal 1
Channel 2 Decay, 2 to 4.5 seconds : Fait varier le temps de Decay du canal 2
Channel 1 Volume, ∞ to +24 dB : Contrôle le volume du canal 1
Channel 2 Volume, ∞ to +24 dB : Contrôle le volume du canal 2
Channel 1 Pan, ±100 : Contrôle le panoramique du canal 1
Channel 2 Pan, ±100 : Contrôle le panoramique du canal 2
Link, Unlinks/Link : Permet de coupler/découpler les paramètres de Decay, Volume et Pan
Mix : Mélange le signal non traité avec le signal traité
Power, Off/On : Désactive/Active le plug-in (le traitement DSP est alors désactivé)
-
Avis clients
AKG BX 20 Spring Reverb
E. Peterson
Best spring reverb plug-in I own
This one sounds pretty unique and is lots of fun for tons of uses. I use it on acoustic guitar and vocals the most. Very cool sound
I. Hwang
perfect spring reverb I've been looking for
so good
V. Ruzicic
Smooth!
It is so nice and real…
A. MOFFATT
taste
love it, feels and sound like real hardware, very colourful
H. Petersson
Fantastic reverb, but no bread and butter
This is a gorgeous reverb, especially on guitars. It’s smooth, lush and magestic. It’s not one of those small springy spring reverbs, this is one of the big pretty ones.
But it’s not like the EMT140 that can be used for everything, but where it fits it truly shines.K. Gajadhar
Expensive but great!
Sounds great on everything. If you like the sound, it’s a must have. Not 5 stars beceause they should include it in spark to work stand alone without using up DSP.
M. Gad
Very nice fo guitar
Hi, I'm not specialist but i's great with guitar directly without having to become a specialist...
K. Kelley
Very Cool!
Puts a nice space around most everything it touches!
P. Sviyazov
Great spring!
Tried a lot of spring reverbs out there but this one seems to be the only one that fits perfectly to almost any source. Easy to use, fast learning curve!
A. Gorobets
High quality!
One of my favourites Spring Reverbs
F. San Filippo
AKG BX 20 MINIMUM DECAY IS JUST FINE
IVE RECORDED OVER 17 KABILLION SONGS and I think this reverb sounds quite excellent. Don’t change a thing.
E. LURCIN
Super pour les guitares
Impressionant ! Consommation DSP impressionnante aussi
J. Neves
Absolutely Superb
I’ve never come across a so-called spring reverb that sounds this good in a plugin format. A must-have.
K. Royster
AKG BX 20 MINIMUM DECAY IS TOO LONG
LOVE THIS UNIQUE REVERB BUT THE MINIMUM DEACAY OF 2 SECONDS IS TOO LONG FOR UP TEMPO SONGS PLEASE MODIFY THE MINIMUM DECAY SO WE CAN USE IT IN MORE SONGS NOT JUST MID TEMPO AND BALLADS AUTOMATING THE TAILS AND OR GATING DOES NOT GIVE THE SAME EFFECT AS NATURAL DECAY. IVE RECORDED OVER 15,000 SONGS 17 # 1's TRIPLE PLATINUM OVER 2 BILLION STREAMS AND 500 MILLION YOU TUBE VIEWS. PLEASE FIX THIS
R. Attias
excellent
this reverb made it's way pretty quickly into my tracks, for both vocals and guitars (so far). loving it, for it's natural non-intrusive sound.
L. Carlozo
TOO ... MUCH ... DSP
This is truly a great sounding reverb, and using it is a treat (as I know Jon Brion). BUT---and this is a substantial BUT--it eats up so much processing power that I find myself turning to other UAD reverbs (Lexicon) and excellent plug-ins by Baby Audio and Valhalla. Those reverbs are in no ways compromises... they sound amazing and allow my mixes to run flawlessly. I think that's why you've seen this come down in price so much... it's become a back-shelf reverb for me because while its colour is unique, it conjures up the Mac "beach ball of death" if I try to rely on it too much. If you've only got so much to spend in UA Land, go for the Lexicon 224 ... and then buy the Valhalla Vintage Verb, one of the most outstanding, unsung reverbs on the planet and used on every mix I do.
B. Bartholomew
Analogue spring reverb in the digital medium
Well done UAD. This is pretty much spot on. Again one of the keys to UAD modeling success is there are no harsh edges to the sound quality (if used correctly). Lots of controls to mess about with to alter the tonal quality of the verb. Granted early days in my use of the plug-in but initial impressions are good. It's a spring reverb but in the box.
S. Neron
Amasing
I love this for my voice and amazing reverb for me
s. barthe
Superb reverb
Cette réverb est superbe, et se marie à merveille avec une Emt140.
R. Little
Smooth & Gorgeous
It doesn't have the "boing" I usually think of in a spring reverb, but it's pretty incredible nonetheless. It can handle punchy hits without losing articulation, or it can provide a dense, luxurious fog. It doesn't have an enormous range of sounds, but you can really tweak & dial in the sounds it does have.