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  • Vue d'ensemble
  • Caractéristiques
  • Avis Clients
  • 4.9/5
    (385 avis)

Prix tarif : $199.00

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4.9/5
(385 avis)

La seule émulation sous licence AKG
d’une réverbération à ressorts
unique en son genre.

Sortie à la fin des années 1960, la reverb AKG BX 20 fut une des plus grandes réussites des ingénieurs d’AKG. Grâce à un habile assemblage de composants mécaniques et électroniques, la BX 20 offrait la profondeur et la couleur d'une splendide reverb à ressorts sans aucune limitation.

Le plug-in AKG BX 20 Spring Reverb pour systèmes UAD-2 et interfaces audio Apollo bénéficie de l’approbation exclusive d’AKG Acoustics en Autriche et place directement vos sources dans une ambiance riche et sombre à la fois, que seule une véritable reverb à ressorts peut vous offrir.

Mixer avec le seul plug-in de reverb BX 20 sous licence AKG Acoustics

Placer les instruments dans un espace riche et dense - mais de manière précise - avec la configuration double tank du modèle d’origine

Exploiter de nouvelles fonctionnalités propres au plug-in, comme la sélection de tank A/B en stéréo, la suppression du signal direct, et les réglages d’égalisation de la BX 10

Mixer avec des presets d'artistes comme Patrick Carney (The Black Keys), Vance Powell (Jack White) et Jacquire King (Kings of Leon)

Exemples sonores

Exemples sonores
5-Minute UAD Tips
5-Minute UAD Tips

5-Minute UAD Tips

Featuring the AKG BX 20 Spring Reverb.

Densité sans égale

Densité sans égale

Le caractère tout à fait unique de l'AKG BX 20 en fait un outil polyvalent pour façonner l'ambiance et le son. Son identité sonore possède les caractéristiques propres d'une reverb à plaque classique - notamment sur la rapidité de formation des premières réflexions - mais également sur la densité naturelle et la diffusion d'une chambre de réverbération, avec très peu d'artefacts liés au flutter echo par exemple, ou encore les effets de type "boing" que l'on retrouve habituellement sur les reverbs à ressort. Contrairement à d'autres émulations de reverb à ressorts, la conception hybride convolution/lignes à retard d'Universal Audio offre, grâce à ce plug-in, la seule représentation de ce système d'ambiance acoustique mécaniquement contrôlable. Pour cela, Universal Audio a émulé - avec une certaine obsession du détail - un modèle exemplaire de BX 20, appartenant au légendaire producteur Jon Brion.

Elle ne manque pas de ressorts

Elle ne manque pas de ressorts

Le plug-in BX 20 recrée habilement le decay à deux niveaux propre à l’unité d’origine. Cela produit des sons chauds et naturels, que l’on peut appliquer sur des percussions, les voix ou les guitares, ajoutant ainsi un timbre unique qui peut faire ressortir les pistes ou au contraire les fondre dans votre mixage. Des temps de reverb courts donneront de la profondeur et une dimension riche, tandis que des réglages de decay plus longs apporteront une somptueuse largeur et un aspect « tridimensionnel » sans jamais être envahissant.

Nouvelles fonctionnalités,<br>plus de contrôle

Nouvelles fonctionnalités,
plus de contrôle

Le plug-in BX 20 procure tout le son et les fonctionnalités de l’unité d’origine, avec en plus les nouvelles caractéristiques du modèle MKII, permettant ainsi d’étendre sa palette sonore. La sélection de tank fournit exactement le son du système d'origine à double tank A/B, mais inclut un tank A ou B en stereo, pour une largeur plus équilibrée. La fonction Direct vous permet de couper le signal non traité du tank pour plus de contrôle et ainsi minimiser les conflits avec la source audio – parfait pour les bus d’envoi. Les réglages d’égalisation de type Baxandall – empruntées au petit modèle AKG BX 10 – apportent une dernière touche de personnalisation à vos réverbérations.

Parameters

Input Select, Mono/Stereo : Permet de sélectionner l'entrée en sommation mono ou stereo
Tank Select, A / B / A+B : En mode stereo, permet de choisir entre le tank “A” , “B” et la configuration originale “A+B”
Direct, Off / On : Désactive/Active la présence du signal direct, non traité
Low Cut, Off / 80 Hz : filtre coupe-bas à 80 Hz,12 dB par octave
Bass, ±10 : Paramètre de variation continue des basses, issu de l’AKG BX 10, ±8 dB à 150 Hz
Treble, ±10 : Paramètre de variation continue des aigus, issu de l’AKG BX 10, ±4 dB à 5 kHz
Dry/Wet, 0 to 100% : Ajuste le taux de signal direct/traité, lorsque le plug-in est utilisé en Insert
Wet Solo, Off/On : Désactive/Active la fonction Wet Solo
Predelay, 0 to 250 milliseconds : Fait varier le temps de Predelay
Channel 1 Decay, 2 to 4.5 seconds : Fait varier le temps de Decay du canal 1
Channel 2 Decay, 2 to 4.5 seconds : Fait varier le temps de Decay du canal 2
Channel 1 Volume, ∞ to +24 dB : Contrôle le volume du canal 1
Channel 2 Volume, ∞ to +24 dB : Contrôle le volume du canal 2
Channel 1 Pan, ±100 : Contrôle le panoramique du canal 1
Channel 2 Pan, ±100 : Contrôle le panoramique du canal 2
Link, Unlinks/Link : Permet de coupler/découpler les paramètres de Decay, Volume et Pan
Mix : Mélange le signal non traité avec le signal traité
Power, Off/On : Désactive/Active le plug-in (le traitement DSP est alors désactivé)

Avis Clients

AKG BX 20 Spring Reverb

Evaluation Globale

4.9/5
(385 avis)

K. Royster

6 septembre 2022

AKG BX 20 MINIMUM DECAY IS TOO LONG

LOVE THIS UNIQUE REVERB BUT THE MINIMUM DEACAY OF 2 SECONDS IS TOO LONG FOR UP TEMPO SONGS PLEASE MODIFY THE MINIMUM DECAY SO WE CAN USE IT IN MORE SONGS NOT JUST MID TEMPO AND BALLADS AUTOMATING THE TAILS AND OR GATING DOES NOT GIVE THE SAME EFFECT AS NATURAL DECAY. IVE RECORDED OVER 15,000 SONGS 17 # 1's TRIPLE PLATINUM OVER 2 BILLION STREAMS AND 500 MILLION YOU TUBE VIEWS. PLEASE FIX THIS

R. Attias

18 juillet 2022

excellent

this reverb made it's way pretty quickly into my tracks, for both vocals and guitars (so far). loving it, for it's natural non-intrusive sound.

L. Carlozo

9 juin 2022

TOO ... MUCH ... DSP

This is truly a great sounding reverb, and using it is a treat (as I know Jon Brion). BUT---and this is a substantial BUT--it eats up so much processing power that I find myself turning to other UAD reverbs (Lexicon) and excellent plug-ins by Baby Audio and Valhalla. Those reverbs are in no ways compromises... they sound amazing and allow my mixes to run flawlessly. I think that's why you've seen this come down in price so much... it's become a back-shelf reverb for me because while its colour is unique, it conjures up the Mac "beach ball of death" if I try to rely on it too much. If you've only got so much to spend in UA Land, go for the Lexicon 224 ... and then buy the Valhalla Vintage Verb, one of the most outstanding, unsung reverbs on the planet and used on every mix I do.

B. Bartholomew

8 juin 2022

Analogue spring reverb in the digital medium

Well done UAD. This is pretty much spot on. Again one of the keys to UAD modeling success is there are no harsh edges to the sound quality (if used correctly). Lots of controls to mess about with to alter the tonal quality of the verb. Granted early days in my use of the plug-in but initial impressions are good. It's a spring reverb but in the box.

S. Neron

7 mai 2022

Amasing

I love this for my voice and amazing reverb for me

s. barthe

25 avril 2022

Superb reverb

Cette réverb est superbe, et se marie à merveille avec une Emt140.

R. Little

30 mars 2022

Smooth & Gorgeous

It doesn't have the "boing" I usually think of in a spring reverb, but it's pretty incredible nonetheless. It can handle punchy hits without losing articulation, or it can provide a dense, luxurious fog. It doesn't have an enormous range of sounds, but you can really tweak & dial in the sounds it does have.

A. Mladenović

17 janvier 2022

Go to reverb.

Fantastic reverb! Very musical. Works perfectly on guitars, vocals, even drums. UAD must have!

G. Merino

15 janvier 2022

Sweeet

The best spring reverb plugin I ever tried, and I tried all. Cheers!

A. Belli

31 décembre 2021

Great reverb

I can't stop using this at the moment... Guitars and vocals.

F. Jessen

27 décembre 2021

A must if you play guitar

This is the only reverb i need when i plug my guitar. UAD Fender with this reverb is the perfect combo

N. Demchenko

25 décembre 2021

Best "dark" reverb

Immediately creates the right mood with Bass VI, snare drum, and vocals. Highly recommended!

C. Osborne

15 décembre 2021

No-one does it better...baby you're the best!

After trying it out I had to have it. Convo's don't nail it like this does and nothing ever made does what the BX20 does. IMHO in a mix it's sounds no different to the classic hardware unit. UA hit a home run again!

R. Brennan

1 juillet 2021

As close to the real thing as the real thing

This thing is amazing. Using the real thing is great, but you only get one and have to print it in. This is so close it's ridiculous.

A. Mtz

12 juin 2021

Another magic wonder box

There’s no UAD plug in that hasn’t changed my life :)

The only obstacle it’s me. There’s no limit to creativity with this machines.

T. Hansen

9 avril 2021

Sounds amazing!

Working With it on a project at the moment. So far i am pleased as can be! Sounds amazing!

J. OConnor

6 avril 2021

MIND BLOWING

The Best Spring Reverb Plugin Without A Doubt & My Absolute Favorite UAD PLUG-IN!!!
Just Love it on Every Mix!!!

N. Wiggins

8 février 2021

Beautiful spring reverb magic!!

I was thinking, sure the UA team can port over the classic digital reverbs as those are digital algorithms to start with. And yes, those sound perfect when I compare side by side with the originals. However this spring emulation is off the charts. It is literally an extension of your sound, like its own physical instrument. This emulates all the natural spring characteristics beautifully.

S. Marshall

5 février 2021

My new favourite reverb!

I never really considered this reverb, but once I tried it I HAD to buy it, I have an eventide h8000fw that’s great for verbs but the AKG just has a beautiful quality to it that just feels so real and natural, that really has a unique vibe to it that I haven’t heard elsewhere, a must have!

P. Hoier

14 janvier 2021

Love this one.

Don't get me wrong. I really love this one. Probably just me, but I could really use a more sophisticated EQ than just a Tone Control. And also an adjustable low-cut filter instead of a static one . Kinda like the EQ/HPF on the EMT 140.

Problem is, I often find springs and reverbs to be a bit dark, and tend to disappear when a mix get a tad to busy, making me want to boost the upper mid/hi's and cut the lows.

But I do love the sound of it. I can always use it on a send followed by an agressive EQ like the API 560. That would be perfect. You still get all the stars, as I do love the sound. I would just have loved a Parametric EQ and an adjustable HPF, to avoid having to use it on a send. ;-)