Plug-In Marshall® Bluesbreaker 1962

Plug-In Marshall® Bluesbreaker 1962

Unison Activé

  • Vue d'ensemble
  • Caractéristiques
  • Avis Clients
  • 4.7/5
    (39 avis)

Prix tarif : $199.00

$139.00

Vous économiserez 30%

Vous n'avez pas d'article dans votre panier.

Prix tarif : $199.00

$139.00

Vous économiserez 30%

4.7/5
(39 avis)

Vous n'avez pas d'article dans votre panier.

Un combo emblématique qui a changé le son de la guitare blues/rock.

En 1966, dès les premières notes de l'album Blues Breakers with Eric Clapton de John Mayall, il fut évident que le son clair de la guitare rock ne serait plus jamais le même. L'approche agressive de Clapton et sa sonorité pleine et chantante faisaient découvrir au monde le splendide son d'un ampli Marshall poussé dans ses derniers retranchements.

Développé par Softube – et disponible exclusivement pour les systèmes UAD-2 et les interfaces Apollo – le plug-in Marshall Bluesbreaker 1962 est la première émulation du légendaire combo 2x12 employé pour cette session qui a fait date. Ce n'est pas qu'une émulation experte de ce classique britannique presque introuvable, c’est aussi un excellent système offrant de remarquables prises de son à plusieurs micros, pour composer les sonorités d'ampli avec la perfection du studio.

Vous pouvez maintenant :

Utiliser votre Apollo avec la technologie Unison™ pour enregistrer au travers de la seule émulation authentique de Marshall Bluesbreaker 1962 – sans latence

Ré-amplifier des pistes déjà enregistrées avec n'importe quel système UAD-2

Élaborer des sons d'ampli ayant la perfection du studio avec quatre micros et trois combinaisons de microphones différentes – à FET, à lampe et dynamique

Peaufiner vos sons de guitare avec 50 presets de Tony Platt, le mythique ingénieur du son d'AC/DC

Exemples Sonores

Exemples Sonores
UAD Tones & Techniques
UAD Tones & Techniques

UAD Tones & Techniques

Featuring the Marshall 1962 Bluesbreaker plug-in

La seule vraie émulation de Bluesbreaker

La seule vraie émulation de Bluesbreaker

Pour la modélisation du légendaire Bluesbreaker, Marshall a prêté aux ingénieurs de Softube un combo série 1 entièrement d'origine de 1962 – issu de la même série que le combo utilisé pour l'historique session de Blues Breakers. Softube a soigneusement émulé les haut-parleurs alnico, le circuit de trémolo et la double section de puissance KT66 de cet ampli évalué à plus de 30 000 $.

Les sons Marshall typiques…et plus encore

Les sons Marshall typiques…et plus encore

Avec son baffle open back et sa capacité à « ponter » les entrées pour créer des sons lampes de grande puissance, le plug-in Bluesbreaker est capable d'aller plus loin que l’overdrive « Claptonien ». Des sons clairs qui résonnent aux riches textures à la limite de la saturation, le Bluesbreaker est également à l’aise dans les styles pop et country.

Capturé par une légende

Capturé par une légende

Le producteur/ingénieur Tony Platt a enregistré quelques-uns des sons Marshall les plus emblématiques jamais couchés sur bande – notamment dans Highway to Hell et Back in Black, les grands albums d'AC/DC. Softube a fait appel à M. Platt pour capturer de magnifiques simulations de baffle et de microphones à l'aide de ses techniques d'enregistrement émérites et récompensées par plusieurs disques de platine. Vous pouvez choisir parmi 50 presets conçus par Tony Platt, ou confectionner vos propres sonorités.

Mixez trois microphones soigneusement positionnés

Mixez trois microphones soigneusement positionnés

Déployez la section Channel Strip du plug-in et composez vos sons avec la tranche de console qui offre un panoramique, un égaliseur graves/aigus global et une commande de niveau pour chaque microphone, permettant un réglage précis – à l'enregistrement ou au mixage. Peu importe le genre ou le type de guitare, vous disposez de tonnes d'options de modification, des sons pris ponctuellement avec un simple micro jusqu'aux hurlements sonores magnifiquement restitués par l'ambiance de la pièce.

Technologie Unison™ pour d'authentiques sons Bluesbreaker

Technologie Unison™ pour d'authentiques sons Bluesbreaker

L'interaction des micros de votre guitare avec l'étage d'entrée d'un ampli est cruciale pour restituer le son et les sensations offerts par l'amplificateur. Avec la technologie Unison d'UA, les micros de guitare des utilisateurs d'Apollo disposeront d'exactement la même charge d'impédance que s'ils étaient branchés à un Marshall Bluesbreaker vintage — une caractéristique que l'on ne trouve que sur les interfaces audio Apollo.

Caractéristiques Principales

Émulation parfaite de l'ampli combo vintage de référence Marshall Bluesbreaker 1962 avec trémolo, fabriqué en 1965

Sélection et placements des microphones réalisés par Tony Platt, capturés aux Strongroom Studios à Londres

Presets spécifiques réalisés par Tony Platt et l'expert des produits chez Marshall, Chris George

Trois combinaisons différentes de microphones possibles — à Lampe, FET et Dynamique

Quatre micros séparés par configuration, deux de proximité et deux de pièce

Tranche de console comprenant des faders de panoramique et de volume pour chaque micro

Contrôle direct de l'étage de gain et de l'impédance physique en entrée grâce à la technologie Unison



Avis Clients

Marshall® Bluesbreaker 1962

Evaluation Globale

4.7/5
(39 avis)

K. Lima

18 janvier 2019

Congratulations!!!!

Amazing amp sim...i've bought all marshalls, everyone has a unique tone, loving it.

G. EVANS

30 septembre 2018

Excellent JTM tones..

This is, hands down, the best amp sim I have used...pretty shocking, really. I'm usually not a big fan of amp sims, and strongly prefer playing cranked tube amps. That being said, I personally feel like the UA Marshall sims are the best out of all the available UA amps...the Silver Jubilee, Plexi and Bluesbreaker being my favorites. I was demo-ing a number of the UA amp plug-ins, and while a lot of them sound pretty decent, this Bluesbreaker stands above the rest. The combination of the the very detailed emulation of the kt-66-ish fat warmth and the various mic/cab configurations that give very realistic room-sounds just make this sim a pure joy to play. I was lost in playing the many excellent-sounding presets for hours...very, very similar to the real-deal. While all the presets sound like a bluesbreaker/jtm amp, there are many different tones to be had, from warm cleans to various dirty and overdriven sounds. The thing that really makes this one stand above the rest though is that it behaves similar to an actual tube amp...responds well to subtle differences in picking, volume/tone knob adjustments, etc. This sim with a plate-reverb plug-in is just killer. The only downsides are the high price, and that there can be some very slight, strange harmonics generated here and there...probably not noticeable in a mix though. So, if it's not possible for you to crank up an actual bluesbreaker amp for home-playing/recording, this is a very close alternative to check out.

P. Sunesson

25 juillet 2018

Bluesbreaker delight

Now I’ve had my new Marshall Bluesbreaker plug for almost one month. Firstly I must confess I also own the ”real” deal i.e. a 1962 Marshall Bluesbreaker that’s been with me for over 15 years. I love the sound from it, so in order to make things easier and more comfortable - I just had to get this plug in from UAD.
I must say I am stunned over how great this plug sounds, and how easy handled it is. Now I have completed my virtual amp setup by four fantastic plug ins from UAD. Last but not least, a fantastic Bluesbreaker.
Thanks for that...

H. Hagenauer

14 janvier 2018

Like the Original!!!

Love this Amp. Sounds amazing with a Single Coil or Humbucker equipped Guitars!

J. Mack

11 janvier 2018

My favourite

My favourite of all the available amp models on the UAD platform so far. Made for the blues and is perhaps a one trick pony in that sense. I love the organic and natural open sound of this amp, its modelled with so much love to the character and the selection mic choices each add a unique flour and dynamic. Plug and play is simple and responsive. in over a year of using this plug I still enjoy jamming and playing around with this one as much as using it as recoding tool

P. Mata Rodriguez

16 novembre 2017

Incredible sound and easy to use

Very realistic emulation, sounds are very decent and usable in your mix, plenty of usable presets, very versatile and easy to use.

s. rothe

2 novembre 2017

already used it on a record

this little amp is sooo bluesy :)
Love playing it
it reacts nicely to your guitar if you pick softer and harder !!
awesome job!

C. Carrier

1 novembre 2017

Bluesbreaker 1962

By best plugin amp to date, it is really plug and play. I even use this to practice instead of my Carr Rambler, with I love. If you should have only one amp in your computer, this should be the one !

F. PLAATE

7 juin 2017

Muy bueno!

Lo use para procesar algunas guitarras que tenia grabadas y el sonido es muy parecido al ampli original

T. Urban

14 mai 2017

Great sound, problematic harmonics

Sounds amazing, but there are definitely overtones that sound either a minor 6th or a 5th below the fundamental note. The other softube Amps do not have this problem. I hope it gets corrected since this is an excellent plugin for jazz and other deep tones.

R. Calegari

14 mai 2017

Blues....

Sonido gordo y calido, gran posibilidad de microfoneo, se siente la "valvula" dando vueltas! Una buena imitacion para tener esa lead guitar de caracter.

A. Nabavi

14 avril 2017

Lovely Bluesy Amp Emu.

A great Emulation, with Best Bluesy Presets on it. good job

M. Cibien

9 février 2017

Caution...hot!

Another gem in the UAD/Softube collection. Warmer and darker than any another Marshall, but super-dynamic and with tons of character. You can really get some beautiful Beano-like clean/crunch sounds controlling the saturation with your pick. It is probably the most “specific” plug-in of the Marshall Legend bundle, but it certainly delivers that Holy-Grail-Tone!

a. Cox

6 décembre 2016

Incredible!

just so you know, Im not a guitarist but I recognise a good sounding virtual amp when I hear one.
I've gone back to some tracks, which some live guitar was played on, and the transformation the Bluesbreaker delivered, was incredible. It brought body, and a richness I would have found hard to get any other way. Also It's great with a Rhodes through it.
Highly recommend it.

K. Gorski

21 novembre 2016

Love it!

We've been doing a few recordings with it and everyone is really liking it. Being able to use it as a monitoring solution while keeping your options open for the final mix is very useful.

Utilisateur UAD

18 novembre 2016

Best Modeled Amp I've Used

This feels the closest to a real amp of any sim I've tried yet. I even used it live a few days ago in place of an amp, and you couldn't tell in the house. Usually I feel the lack of connectivity between the guitar and a digital in, but whatever UA did with the unison preamps makes a big difference. In the studio environment the room mics make all the difference for rearing a real sound. Obviously it's not going to be identical to a real Bluesbreaker, but regardless of its accuracy to the original, it is the best sounding, and more importantly feeling, amp sim I've used.

D. Shacallis

8 novembre 2016

Oh mama.....

Love this as much as JMP plug in. As a confirmed JMP and bluesbreaker veteran of 40yrs I never thought I would say this but I never thought I would use a digital version of my own plexi Marshall. So much easier and sounds just right Goldilocks.....

T. Høirup

14 juillet 2016

Hands down great tones!

Very life like and accurate emulation. Beats any other non-Unison plugin I have used. The sound can feel a bit withdrawn used with a strat but with a bit of EQ it cuts through better. The tremolo is quite subtle – but that is how it is on a real Bluesbreaker, too... All in all a very cool and versatile amp.

H. Ahmad Rashidi

13 juillet 2016

Very believable!

Look, it's not going to feel exactly like you're playing a real Bluesbreaker but once tracked and tweaked, it sounds veeerrry believable. I did a rough track just to test it out and sent it over to my bandmates for a lark. I have bandmates who are quite honest and harsh with comments and the fact that my recording of a guitar part using this plugin gets past them is a personal testament to how real it can sound.

Other positive findings include the ability to choose different mics which affect different tones achievable, the ability to jump the channels for more tones... And the biggest advantage of all- to achieve these tones at room volume. All-in-all, a great plugin. Can't wait for the Fender '55 Tweed Deluxe to go on sale.

H. Hansson

4 juillet 2016

Strange "undertones"

The core sound of this amp is really good, but once you start playing single notes and solo stuff, the strange things start to happen. Undertones that makes this plugin not that very useful to me. Too bad. Could have been a great one!